• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Eläinkaupasta hankitun hamsterin kesyttäminen

Aloittaja Lulukki ;), 26.01.11 - klo:18:59

« edellinen - seuraava »

Lulukki ;)

Eli kuinka mota päivää olet kesytellyt hamsteriasi joka on eläinkaupasta?  :D  minä kesytin Lulua noin päivän vaikka tulikin meille todella arkana  ja huusi kuin hinaaja!  :nuija:

Tässä kuva Lulusta  :)

Lulu Maailman Suloisin ihme ]

spellcaster

#1
Ekan päivän oon antanut olla ihan rauhassa ja sitten on mennyt vaihtelevasti päivästä viikkoonkin kun oon normikäsittelyyn saanut tottumaan. Riippuu ihan elikosta.

Lulukki ;)

#2
Mie Alotin kesytyksen päivä sen jälkeen kun tuli meille :)
Lulu Maailman Suloisin ihme ]

Hilssstu

#3
Periaatteessa 3 päivää, 2 päivää annoin molempien meiän hamsujen rauhassa olla, ja päivän / alle päivän kesti itse "kesytys." Toinen tosin oli jo valmiiksi kesy Tutulta ostettu)
Meiltä löytyy:

Naksu[/color] & Husky: Niksu
Talvikko 3kpl, Helmiäisnormaali]Ninni[/color], Safiiri: Minttu & Helmiäissafiiri]Hurmuri[/color]
Syyrialainen 2kpl, Pk normaali Adeleine & Pks musta laikukas Ka

Rossu

#4
Lulukilla suloinen pörrökamu :)

Mun jo edesmennyt Milla talvikko tuli eläinkaupasta. Kesyttäminen aloitettiin oikeastaan aika myöhään, ei tyttö ihan heti mökistään tullut. Viikonloppuna kun oli ollut lähes viikon, silloin taisi olla ensimmäinen käsittelykerta. Oli kyllä todella kiltti koko ikänsä, ja ei purrut paljoa paitsi näykki usein, ehkä vähän leikillään.
Syrkkipoitsu Locking Up The Sun "Leevi", lks blondi (26.11.2010)

Muistoissa]Talvikkotyttö Milla, normaali (29.7.2008-16.12.2010)[/color]
Syrkkineiti Lilac"Lili", pk keltainen umborous

Nappi98

#5
Nappia piti kesyttää n. 1 ja ½ viikkoa. :shock:  Vähän hankalampi tapaus...
Mutta todella kesy Napista on tullut :D

Minski

#6
Meillä on ollut eläinkaupasta muutama hamsu mm. Iiris, Miro, Rhonda... Ja ovat olleet tosi kesyjä tullessaan, tosin jokainen niistä oli tullut kotikasvattajalta eläinkauppaan hiljattain, joten eivät olleet ehtineet villiintyä oltuaan niin vähän aikaa eläinkaupassa :) Olen saanut villimpiä ja kesyttämättömämpiä hamsuja välillä kasvattajiltakin, joten ei se ostopaikka niin tarkkaan sanele miten kesy hamsu on, osa riippuu ihan hamsun perusluonteestakin, jotkut hamsut vain on ujoja luonteeltaan kuten osa meistä ihmisistäkin on :)
Hamsteriton tätä nykyä

hapsutti

#7
Ömh... Itseasiassa pidin sitä jo kädessä kun se tuli meille, en kuitenkaan paljoa.Hippu oli toooodella kesy <33 Varmaan kesyin hamsu, joka on mulla ollu :) Ei oo purru tms. Reporangasta ostettu ;P
[size=85]vkh tv Lumihiutaleen Hippu?[/size][size=200]?
"Kaksi karkkia lasketaan kai yhdeksi jos ne ovat oikein tiukasti toisissaan kiinni"[/size]

Annu<3

#8
Omnom... Kaikki kolme mutiaista tuli mulle joululahjaksi! :] Sisko (20 v.) osti ne paria päivää ennen aattoa ja laittoi ne häkkeineen omaan vaatekaappiinsa piiloon. Itse sain ne aattoiltana ja vaikka hamsteria olin kauan jo toivonutkin niin yllätyin niin että huhhuh. Aattoiltana heti annoin jokaisen nuuskia kättä, mutta syliin otin kunnolla vasta joulupäivänä. Kesytys kesti pari päivää, mutta nyt on kaikki ihan sylivauvoja  :lov  
Aikaisemmin on mulla ollut hamstereita yhteensä 12. Yksi poikuekin oli, mutta nää kolme ovat kyllä aika ylivetoja :D Eli Hippu, Helmi ja Hile!  :sydan

~Annu~

Markka

#9
Mä kesytin yli kuukauden :oops: Nykyään jo aika kesy :)  Toivoisin, että tulisi vielä kesymmäksi  :angel
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Cami

#10
yksi hamstereistani ei kesyyntynyt koskaan, vaikka oli robo, niin pelkäs kättä kuollakseen vaikka ei muuten ollutkaan arka.

Eläinkaupassa käsittelivät erittäin kovakourasesti, esim. kun kysyin niiltä että onhan se nyt varmasti uros nii otti etupäästä kiinni ja puristi nyrkkiin ja käänsi niin että näkisi sukupuolielimet :shock:  ihan hädäs vaa sanoin et "jojoo on se uros", ihan järkyttävää ja kun otti sen kiinni terrast nii jahtas sen nurkkan ja otti nyrkin sisään ja puristi et ei vaan pääsis pois:(

erittäin rakas oli vaikka olikin ihan itsekseen ja välttelin sen käsittelemistä kun huomasin että ei se kesyynny vaa stressaa vaan:( Kauppa oli siis helsingin Paratiisi lintu, kasvattavat kai itse eläimensä...
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Meven

#11
Hmm.. Tota pikku talvikkoa tuli kesytettyä joku pari viikkoa kunnolla (eli siis siten, että siirsin oikein eri laatikkoon sen jne.), mutta kyllä siitä meni vielä pari kolme kuukautta semmosessa normaalissa käsittelyssä, että se kesyyntyi niin paljon, että hyppää jo ite heti kädelle, ku terraan laittaa. (:

Anzukka

#12
Mä ostin meidän yhden hamsterin eläinkaupasta noin viis kuukautta sitten ja kesytän sitä vieläkin  ;)  Jotkut hamsterit syntyy hulluiksi mun kokemusken mukaan. :yes:
Syyrialaiset hamsterit väreissä lk, pk, satiini, rex, normaali, musta, creme kuvioissa valkolaikukas. Campbellit tauolla.

Hiiriä monessa väri- ja turkkimuunnoksessa!
annekristiinaseppala(a)hotmail.com

MortimerRiddle

#13
Ensimmäinen kultahamsterini tuli paikallisesta eläinkaupasta, joka oli laadultaan loistava ja poitsu olikin heti ensimmäisenä iltana täysin kesy. Kipitti suoraan käteeni ja tuli herkkujen houkuttelemana vapaa kävelyiltään suoraan luokseni. Todella upean otuksen sain, olin aivan haltioissani siitä.

Toinen syyrialaiseni tuli lähipaikkakunnan pienemmästä eläinkaupasta ja oli hyvin ujo. Koko elämänsä se oli melkoinen erakko eikä osannut edes vapaudesta nauttia, vaan ilmeisesti stressaantui tilanteesta aina melkoisesti. Sirius ei oikein ikinä oppinut nauttimaan kädellä loikoilusta.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Fwooperi

#14
Rusina on ihan tarpeeksi kesy minun makuuni, ei ihan "sohva"peruna  :D Aina on ollut tosi vilkas ja omapäinen, ekan illan annoin olla yksinään häkissään tutustumassa ja seuraavana päivänä käsittelin aika paljon. Käteen suostui tulemaan, jos laittoi eteen ja siitä sitten niitä "käsirappusia" :D (nykyisin ei enää oikein sekään kiinnosta jaloittelun aikana, kiertää käden joka kerta ihan pokkana) Tulee kädelle kyllä itse silloin kun haluaa mutta olisi kätevä jos oppisi pysymään kädessä, kun olisi silloin helpompi käsitellä... Olisiko vinkkejä ?? :) Vai vaikuttaako ikä siiihen, että onko liian myöhäistä aloittaa ?   :c8
Rusina on siis eläinkaupasta ostettu, vähän yli 6kk ikäinen  :lov  Jaloittelemaan päästän miltei joka ilta, ja silloin aina käsittelen myös jonkun verran.

Kiiitti jos joku suostuisi auttamaan :)
~Silence is singing~