• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet 2

Aloittaja Vevve, 23.07.11 - klo:14:11

« edellinen - seuraava »

Henni

#15
Onko toi Elyn kuvassa oleva kiipeilyhöskä siis myös liian pieni syrkille?
Olen sitäkin katsellut Petshopissa.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

lufas

#16
Minä koen mm. Elyn esittämän virikehökkelin täysin turhaksi: kun pikkuisenkaan löytyy tietotaitoa niin häkin pystyy sisustamaan täysin ilmaiseksi (ellei siis itse häkkiä, pesämökkiä ja puruja lasketa). Metsästä löytyy vaikka minkälaisia kepukoita ja kiviä, jotka saa uunittamalla kelvollisiksi. Vaatteista voi leikellä paloja (toki tulee katsoa, että kangas on sopivaa) keinuksi ymym. Tarpeeksi virikkeellisessä häkissä myös se juoksupyörä on ihan turha ja tarpeeton, eikä sillä tee oikeasti mitään. Uskoisin hamsterin pitävän enemmän uunitetuista kepeistä ja kävyistä, kuin joistakin turhista häkkyröistä ja vempeleistä.

Ely

#17
Lainaus käyttäjältä: "Henni"Onko toi Elyn kuvassa oleva kiipeilyhöskä siis myös liian pieni syrkille?
Olen sitäkin katsellut Petshopissa.
Ilman tuota keinua omat (syrkki)ötökät on siinä kiivelleet kiinni jäämättä, mutta nykyään siitä on revitty nuo tikkaat pois joistain kohdista.
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Henni

#18
^Ok. Täytyy nyt miettiä sitten tilausta kokonaan uusiksi.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Ansku C:

#19
Moi : ) Mitä keksisin Vilman häkkii? Sil on 75 x 35 x 40 (pituus, leveys, korkeus) kokone lasiterra.. Siel on jo:

Mökki, kiipeilyteline, munakenno, iso pahviputki, 2 ruokakippoo, juomapullo ja vessa..

Häkki on suht pieni muiden häkkeihi verrattun, mut kai sinne jtn saa? :D

Yks syyrialainen ?

Nimi: Vilhelmina \'\'Vilma\'\' ?
Sp: Naaras
Väri: pk musta kilppari
Syntymäpäivä: 10.5.2011

S.D.G.

#20
^ Vastaan tällä lailla ykskantaan, että anna mennä, selaa tämä keskustelu ja tämän keskustelun eka osa (linkki keskustelun ekalla sivulla) läpi, sieltä löytyy paljon hyviä ideoita. :) Mahtuuhan tuonkin kokoiseen kämppään kaikenlaista, kannattaa pistää virikkeitä ihan niin paljon kuin sopii mahtumaan. :)
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Lillugga

#21
Meillä Vilperillä on tuo juoksupyörä mutta se ei juokse siinä. :S  Niin että osaako kaikki hamsut juosta juoksupyöräs vai eikä se vain pidä siitä?

^^ Nyt alko heti juoksemaan kun ostin jalallisen :-)
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

Ansku C:

#22
Lainaus käyttäjältä: "S.D.G."^ Vastaan tällä lailla ykskantaan, että anna mennä, selaa tämä keskustelu ja tämän keskustelun eka osa (linkki keskustelun ekalla sivulla) läpi, sieltä löytyy paljon hyviä ideoita. :) Mahtuuhan tuonkin kokoiseen kämppään kaikenlaista, kannattaa pistää virikkeitä ihan niin paljon kuin sopii mahtumaan. :)



Oon selaillu jo, mut en oo löytäny oikee mtn..  :huh

Yks syyrialainen ?

Nimi: Vilhelmina \'\'Vilma\'\' ?
Sp: Naaras
Väri: pk musta kilppari
Syntymäpäivä: 10.5.2011

Tiinapa

#23
^ No tässä nyt ihan esimerkkinä muutamia juttuja : putkia , esim pringles purkki, josta täytyy poistaa se foliojuttu sisältä , heinäpesiä , kiviä , oksia , mökkejä , tasoja, pahvilaatikoita, pajusiltoja ,kukkaruukkuja , iso kerros purua  jne jne. Vain mielikuvitus on rajana  :lol:
[size=85]Hopeanharmaa uros " Kassu "[/size]

Sahapukki

#24
Ohhoh, uus tuli. :mrgreen: Entäs, kun hamstereilla on suositus, että juoksupyörän kannattaa laittaa vasta kun hamsteri on neljä kuukautta, niin pääteekö sama suositus myös juoksulautaseen ?  ;)
Ylpeä, kolmen hamsterin omistaja :-)

MortimerRiddle

#25
^Kyllä varmaan :) Muistaakseni kyse oli siitä, että hamsterin haluttiin saada kasvaa rauhassa kunnon kokoonsa ennen kuin noita energiaa kuluttavia juttuja alettiin sinne laittaa. Muistini voi tosin olla ruosteessa.  :oops:

Tein Timpalle uuden virikkeen eilen - laitin vanhan huivin sille riippumatoksi. Aamulla kun kurkkasin oli kaikki hedelmät poimittu sieltä. Jee!  :D Ja tänään se kanssa näytti rimpuilevan siellä.
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

Ely

#26
Se on nyt ihan myytti että juoksupyörän käyttö hidastaisi tai pysäyttäisi kasvun :huh Juoksupyörää nuoremmalla iällä käyttävät ovat yleensä massakkaampia ja ovat samankokoisia kuin poikuesisaruksensa. Tästä on ihan omakohtaisia kokemuksia, sekä tieteellistä näyttöä: http://www.yorku.ca/mriddell/documents/ ... iPandB.pdf
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Eve87

#27
Ei minun nuoret hamsterit ole jääneet pienikokoiseksi juoksupyörän takia. Hyvä ruokinta, niin isoja möllyköitähän näistä on kasvanu :P
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

MortimerRiddle

#28
No kiva että muut muistavat asian todellisen kannan. :)
Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

GaneshaX

#29
Mä olin kans joskus siinä uskossa, ettei kauheen nuorelle hamsulle saisi antaa juoksaria. Mut sil ei ollut tekemistä pelkästään massan kanssa, vaan myös kesyyntymisenl...

Nykyään vähän nuoremmatkin saavat juoksarin.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki