• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista

Aloittaja Tarja, 28.06.07 - klo:00:36

« edellinen - seuraava »

Cami

#825
onko toi Vapo puupelletit hyviä? kannattaako ostaa?
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

HelenaN

#826
En nyt tarkoita dunia vaan ihan akvaarion näköisiä, mutta pleksistä tehtyjä. Oon yrittänyt nyt etsiä sellaisia, mutta en löydä mistään :| .
Isopekka.com linkki täällä joskus oli, mutta sieltäkään ei nyt saa tilattua, kun ne ei ota tilauksia vastaan.

Tunturisusi

#827
^ viewtopic.php?f=4&t=3295&p=52304
Tuolla puhetta Vaposta.
[size=85]>> Tuntsari rapisee täällä.
>> Kämpillä lyllertää Pumpkin\'s Scary Skeleton aka Markku-Emppu. (aka Sieni >33)
>> In Memory
? Jesse, lk syyrialainen
? Kasper, lk syyrialainen, 11.06.2006 - 06.10.2008
[/size]

GaneshaX

#828
^^Mun mielestä ihan hirveen karkeita.
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

blood.and.tears

#829
Musta ne vapon puupelletit on oikein kustannustehokkaita, haetaan aina 40kg kerralla ja pari kuukautta kestää. Pelkiltään hamsun tassuille varmaan on liian kovia, mut mörttiä tai purua tai turvetta sekaan niin sitten menee ihan hyvin.
Tosin nyt meillä on jotain eri merkkistä, 20kg säkissä ja 6,50e oli hintaa. Samaa tavaraa, mutta haisee ehkä hieman enemmän puulle.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Nami2

#830
Meidän syrkki vili asustelee tällaisessa kolmikerros häkissä. Virikkeet ym. vaihtelevat aika paljon. Mutta nyt on tällaisia. Juoksupyörä on puinen, koska hamsteri asustelee pojan huoneessa ja tämä pyörä on täysin äänetön.   :lov

GaneshaX

#831
Eikö ylimmän tason putki lähde vierimään alas kun hamsu touhuaa?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

GaneshaX

#832
Lainaus käyttäjältä: "HelenaN"En nyt tarkoita dunia vaan ihan akvaarion näköisiä, mutta pleksistä tehtyjä. Oon yrittänyt nyt etsiä sellaisia, mutta en löydä mistään :| .
Isopekka.com linkki täällä joskus oli, mutta sieltäkään ei nyt saa tilattua, kun ne ei ota tilauksia vastaan.
Muakin kiinnostaisi ostaa yksi pleksiterra, mutta ei tosiaan käryäkään että mistä voisi hankkia. Ainut mahdollisuus väsätä itse?

tässä linkki josta mielestäni löytyy netin paras rakennusohje:
http://www.kronolia.com/terra/
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Immu

#833


Antun duna. :)
[size=85]? Susa-Erma´s Launo \'\'Eeli\'\' 7/10
? Gothic Girl \'\'Hertta\'\' 8/10[/size]

KaisaM.

#834
^Hienolta näyttää  :)
Puoli olohuoneellista syyrialaisia.

Nami2

#835
Moi!
Ylätäson putki on kiinni rautalangalla häkissä, joten ei liiku mihinkään suuntaan, pysyy visusti paikoillaan.
Vili kun on huono muutenkin jyrsimään mitään, niin uskaltaa laittaa tällaisia virityksiä. Ei kuitenkaan muovi juttuja!

Satu-

#836
Meillä on asuttu viime viikonlopusta lähtien tälläisessä rakennelmassa:



Tuossa hyllykössä on siis yhteensä yhdeksän asumusta, joista kahdeksan ovat mitoiltaan 55x40. Ylimmässä kerroksessa on suurin 110x40 kokoinen lukaali, joka on tällä hetkellä Hiisku-syyrialaisen omistuksessa. Pienemmissä lootissa asustavat kääppärit.

Tämä hyllykkösysteemi on mielestäni oikein kätevä. Meillä on aina ollut pienoista tilanpuutetta, joka hyllykön myötä helpottui merkittävästi. Koko huone muuttui myös heti paljon siistimmäksi päästessäni eroon kaikista sekalaisista asumuksista, joissa hamsterit ennen asuivat. :)

blood.and.tears

#837
^ Teitkö itse vai ostitko jostain? MinnaW taisi olla joskus samantyyppinen?
On kyllä hieno, ja nuo kerrostalo asumukset on musta kaikilla elukoilla kaikkein siistein ja vähiten tilaavievin, jos siis asumuksia on useita.
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

eta

#838
Hieno tuo Satu- "kerrostalo". Onko tuo helppo siivota ? Onko siellä pohjalla jokin laatikko jonka voi ottaa irti ja pestä ? Ja pysyykö purut kun lasin aukaisee onko siinä siis reunoja ?

Satu-

#839
Lainaus käyttäjältä: "blood.and.tears"^ Teitkö itse vai ostitko jostain?
Hyllykkö on kummisteäni rakentama. :) Tarkoituksena oli alunperin teettää se puusepällä, mutta kummisetäni tarjoutuikin väsäämään hyllykön minulle.

Lainaus käyttäjältä: "eta"Onko tuo helppo siivota ?
Asumukset on kohtuullisen helppo siivota, purut vain kaapimalla pois ja viimeistely imurilla. Eniten ongelmia tuottaa tuo ylin kerros, jonne on hieman vaikea imurin kanssa ylettää.

Lainaus käyttäjältä: "eta"Onko siellä pohjalla jokin laatikko jonka voi ottaa irti ja pestä ?
Pohjalla ei ole minkäänlaista irrotettavaa laatikkoa.

Lainaus käyttäjältä: "eta"Ja pysyykö purut kun lasin aukaisee onko siinä siis reunoja ?
Heti lasien takana on kadeksisen senttiä korkea "puruvalli", joka estää ihan hyvin purujen ulostulon. Takaseinässä "puruvalli" on muutaman sentin etupuolen vallia korkeampi. Puruvallin päällystä on päällystetty alumiinilistalla hamstereiden hampaiden välttämiseksi.

Tässä vielä kuva tuosta "puruvallista":