• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Virikkeet

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:19:11

« edellinen - seuraava »

Mrk

#765
^Hienoja!

Kieltämättä vähän tylsää tehdä noita puuvirikkeitä, mutta niin on myös telkkarin katselu. Joten yhdistetään kaksi tylsää: tv + virikkeiden askartelu ja tadaa, saadaan aikaan mukiinmenevää aktiviteettia.

Ompelut vaatii sitten vähän enemmän keskittymistä, esim. mulla kesti jonkin aikaa että keksin miten saan saumat noissa putkissa piiloon ja olen sentään opiskellut alaa. :oops:

Meven

#766
^^ Mahtaiskohan jossain netissä olla ohjeita tommosiin kaikkiin ompelujuttuihin? Tykkään tosi paljon ompelusta, mut ideat kaatuu yleensä siinä vaiheessa, kun pitäs löytää ohje. Ja ilmanhan mä en saa mitään aikaiseksi. :D

HamsterSailor

#767
Mikä kangas ois noihin riippareihin ym. hyvää? :)

Mrk

#768
^Mun mielestä sellainen pinta jossa hamsteri oleskelee olisi hyvä olla fleeceä tai muuta vastaavaa kangasta, joka ei ole tyypillisestä "langasta" kudottua. Jos hamsteri innostuu jyrsimään kangasta, se ei purkaannu langanpätkiksi, jotka voivasivat mahdollisesti kiertyä jalan ympärille, joutua suolistoon jne. Ylipäänsä kannattaa aina valvoa sitä käyttöä (jyrsiikö ja mistä kohdasta), ettei hamsterille satu onnettomuuksia.

Esim. noihin putkiin voi laittaa mitä tahansa kangasta päälle, mutta sisäkankaaksi kannattaa laittaa fleeceä.

Heli

#769
Tää tyhmä kyselee, että miten nuo sillat on tehty? En oo koskaan noihin sen tarkemmin tutustunut kuin kuvien kautta.
Tosi hienoja olette kyhäilleet!  :)
Destiny's hamsterit 2001-2009

Mrk

#770
^Saattaa olla olemassa helpompiakin tapoja, mutta mä olen ensin leikannut puutarhaleikkureilla sopivan mittaset ja kokoiset osat oksasta, sitten porannut jokaiseen yksitellen kaksi reikää ja pujottanut kaksi rautalankaa reikiin, molempiin reikiin yhdet. Siitä vaan jatkaa poraamista ja pujottaa taas seuraavan rautalankaan, edelliseen kiinni. Kun silta on sopivan mittainen, leikkaa ylimääräiset rautalangat pois (tai taittelee ne) ja sitten olen hakannut vielä yhden oksan palan vasaralla ja nauloilla päihin kiinni.

Heli

#771
Kiits. Arvelinkin että olisko ne just noin kyhäilty. Josko jaksaisi vaikka itsekin joskus innostua askartelemaan.  :D
Destiny's hamsterit 2001-2009

Anni&Linus

#772
Juu, Linuksella on:

- Vessapaperinhylsy putki (yhdistetty 3kpl)
- Juoksupyörä
- Juoksupallo (jota aina silloin tällöin kokeillaan, mutta useimmiten annan juosta ihan vapaana   :D  )
- Sellainen taiteltava pajusilta joka on aika leveä...
- Keinulauta
- Paljon purua ja jonniin verran heinää
- Suolakivi
- Chincilla hiekkaa (Koska se on talvikko)
- Sit sellasia puisia palikoita, joilla mä ja mun sisarukset joskus rakenneltiin. Niillä saa tosi hienoja rakennelmia, ja Linus Loves  :D Ja niissä on sekin hyvä puoli et, niitä ei laiteta kiinni liimalla yms vaan niissä on pieniä reikä ja palikat saa yhdistettyä työöntämällä niiin puisia tikkuja jotka pitää ne kasassa! Ei vaaratilanteita  XD
- Juomapullo & Ruokakuppi Ofc.  XD
- Omenapuunoksa ja sellasesta pienikokoisesta laatikosta tehty taso.
- Puinen rasia jonka päälle saa kiipeillä
- Herkkutanko (ei aina)
- Pesäkoppi
- Sit tein sille sellasen hienon "riippumaton" jota en oo ehtiny kiinnittää vielä  :D
- Eläinkaupasta ostettu puinen aika lyhyt putki, jossa on reikiä joista mahtuu ulos
- Se täällä kerrottu WC-paperimökki :D

HamsterSailor

#773
Värkkäilin äsken kolme erikokosta pajusiltaa. Tai oikestaan ne on pihlajasiltoja, koska tein ne pihlajasta :D Igluja on kanssa tullut tehtyä urakalla, mutta ne tuhotaan sen verran nopsasti, että teen taas tänään niitä.

Hilla

#774
Meillä on myyllä

- Puinen mökki johon on Myy neiti väkertänyt ikkunan... Pitäähän sitä nyt ulos nähdä...  :pihalla:
- Jyrsimien tikku, mutta ei ole hampaallaansakkaan koskenut
- Ruokakuppi ja vesipullo. Ruokakupissa marsujen kuvia...
- Pajusilta jonka alla on hyvä selällään köllötellä  :sydan
- Suuri kerros purua jossa on kiva kaivella
- Violetti juoksu pyörä jossa on kiva käydä nukkumaan. Mie en kyllä tuossa juokse!, se on myyn mielipide
- Sitten onhan meillä vessapaperi rullia joihin on askarreltu ikkunoita...  :huh
Chincillan hiekkaa pitäis hankkia...   :P

Insku

#775
Mellillä on:

-paljon purua
-semmonen puinen taso
-pesämökki
-vessapaperi hylsy
-semmonen kukka ruukusta särkyny pala joka on sillan muotonen
-kylpyhiekkaa (melli on talvikko)
-mustikan varpu
-vessa paperi iglu johon on neiti reijittäny ikkunoita  xD
-ja sit kaikki perusvarusteet (juomapullo, ruokakupit yms.)

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Jonsku

#776
Pitääpä joku päivä itekkin värkätä tuollainen vessa-paperi-iglu, kun se on niin suosittu :)
´Sitä osaa mitä haluaa!`

HamsterSailor

#777
Ne iglut on musta tosi hyviä piilopaikkoja, pesiä ja yleensäkin virikkeitä, koska hamsut tykkää jyystää irti paperisuikaleita siitä :) Ite teen niitä suurin piirtein liukuhihnalta :D

Meven

#778
Onko kellään ideoita, mitä voisi tehdä monesta tyhjästä vessa- ja talouspaperirullasta? On niin tylsää laittaa niitä terraan vain sellaisenaan ja kun tuo ei jyrsi niitä ollenkaan, niin on kertynyt ihan kiva kasa. En viitsisi poiskaan heittää, kun olis tosiaan kiva väkertää niistä jotain.

Jonsku

#779
^ Leikkaa esim. talouspaperirullan kylkeen reikä, ja laita siihen esim. wc-paperirulla ja näin rullista syntyy jännä verkosto :)
Myös juoksutusta varten voi tehdä tällä tavalla suuren verkoston, ja laittaa pari herkkua sinne, että hamsu voi etsiä :P
´Sitä osaa mitä haluaa!`