• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Ekan hamsterinne tarina

Aloittaja KinuskiToffee, 15.01.10 - klo:16:20

« edellinen - seuraava »

Wiivi

#15
Mun oli kauhean vaikeaa saada hamsu. Noin vuoden ajan olen ollut hirveä hamsterihullu ja toivonut sellaista. En saanut, koska äidillä on se tylsä allergia.. Nyt sitten kuitenkin kun taas sain päähäni, että minun on saatava hamsu, ja aloin elätellä toiveita, niin puhuin taas äidille. Se ei edes halunnut kuunnella mua, enkä enää mahtanut asialle mitään. Sitten iskä lupasi puhua äidille, ja lopulta se suostui! Sitten se vaan tuli, kun mä olin täällä foorumilla, ja sanoi, että saan hamsun, kun olen niin kovasti toivonut. Nyt vaan toivotaan, ettei äidille tule siitä mitään ongelmaa.. On se kuitenkin mun huoneessa, ja ovi kiinni, niin tuskinpa siitä mitään ongelmaa tulee.. :sydan
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

lapanen

#16
Itsellänikin oli hieman vaikeuksia ekan hamsun saamisessa...
Äitini ja hänen miehensä ovat allergisia kaikennäköisille karvaisille eläimille. No, olin jo kauan kinunnut jonkin sortin pientä eläintä, kun meille ei sitä koiraa voida luultavasti koskaan ottaa. Lähdimme lauantaina käymään Faunattaressa, jossa sitten olikin hamstereita. Oli kaksi talvikkoa ja syyrialaisen poikaisia. Ensin mietimme mustaa syrkkipoikaa, mutta päädyimme sitten hankkimaan jo vähän vanhemman talvikon, kun en olisi jaksanut muutamaa päivää odottaa syrkin luovutusikään  ;)  Ostimme kaikki tarvittavat tavarat siinä samalla, ja lähdimme kotia kohti, uusi hamsu pahvilaatikossa  :lov  Rockyksi poika nimettiin, ulkomaille muuttaneen parhaan ystäväni lempisarjakuvahahmon mukaan. Poika eleli luonani n. 1,5 vuotta. Sitten se pahin tapahtui... Lähdimme veljeni kanssa viettämään uuttavuotta isämme luokse, ja äiti tietysti jäi hoitamaan Rockya. Ihmettelin, kun äitini laittoi viestiä, että tulkaa tarpeeksi ajoissa pois että ehdimme ostoksille. Kun pääsimme sitten kotiin, äitini kertoi kierrellen että Rocky on kuollut. Hän oli ollut laittamassa sille iltaruokaa, ja oli ottanut Noksun keittiön pöydälle omassa kopissaan. Äitini ei ehinyt tarpeeksi ajoissa, ja Rocky tippui pöydältä... Poika kuulemma ei enää liikkunut kunnolla, ja hiljaa vaipui lopulliseen uneen, ei tainnut onneksi kärsiä. Itkin aivan kamalasti, en osannut kuvitellakaan että oma pikku lapseni oli poissa  :cry: ... Sitä äiti oli tarkoittanut ostoksille menemisestä. Pari viikkoa olin ilman uutta hamsteria, kun sitten viimein päätimme lähteä uudestaan katselemaan, josko Faunattarees olisi tullut talvikoita. Siltä reissulta mukaamme lähti Nappi, joka on minulle todella rakas, harmi vain että pojalla on ikää jo 1,4kk, mutta toivon että hänelle ei tule samaa kohtaloa kuin Rockylle, toivottavasti äitinkin on ottanut opikseen... Ikävöin Rockyä todella paljon, en olisi halunnut hänelle sellaista kohtaloa  :itq:

Wiivi

#17
^ Vitsi kun ajattelen tota Rockyn tapaturmaa, niin alkaa surettaa.. :( En pystyis kuvittelemaankaan miten kauheeta olis..
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

HamsterSailor

#18
Se oli alkuvuodesta -05, kun olin puhunut ja lukenut hamstereista jo jonkin aikaa, kun äiti pamautti yhtenä perjantai-aamuna, että "ollaan nyt isin kanssa mietitty, ja oon käynyt varaamassa paikallisesta eläinkaupasta sellasen ihanan ruskeen hamsun". Olin intoa täynnä :hyper , kun tulin koulusta kotiin ja sitten mentiin eläinkauppaan ja sain Ellin. Silloin en tiennyt pöläystäkään Ellin väristä taikka turkista, mutta nyt valokuvista olen tutkinut ja todennut, että neito oli lk suklaa. Elli oli jo 4kk, kun sain hänet, mutta eli oikein terhakaan elämän, kunnes yksi ilta hän simahti ikuisiksi ajoiksi. Olin jo nukkumassa, ja äitini oli ottanut Ellin syliinsä ja Elli oli vetänyt ison henkäyksen, joka oli hänen viimeisensä :( Hän eli n.2 vuotta.

Miipemi

#19
Sain Napin muistaakseni 27.5.09 tai jossain sen tienoilla. Ostin Napin venäläiseltä ystävältäni. Hän ei voinut pitää Nappia, koska menisi koko kesäksi Venäjälle, eikä voinut nukkua Napin takia. No minä sitten ilomielin otin Napin vastaan ja hyvin olen nukkunut, kun ostin Napille isomman asunnon, kunnon juoksupyörän ja paljon virikkeitä :))
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Naksu

#20
Minun eka hamsu, mikä minulla on vieläkin, on talvikkopoika Narsku YoRex "Naksu". Se on aika seurallinen, kiipeää aina heti käteen kun laittaa käden häkkiin.  :)

Ja ainakun on ottanut ruokaa ruokakupista, se nuolasee sitä pari kertaa ja lähtee pesään tyhjentämään posket. XD
Ja kun se ottaa vipeltämästä, se nuolee kättä hirveää vauhtia ja katsoo anovastasti, ja rupeaa jynssäämään suolaa kädestä. Nuolemisen ja suolanottamisen erottaa. Kun se nuolee, se nuolee ihan kevyesti, ja katsoo minua. Kun se ottaa suolaa, se katsoo kättäni ja ottaa voimakkaita vetoja tai jopa hieman järsiikin.  :pilehile:

Kerran se oli karannut kun olin kaverini kanssa olohuoneen sohvalla, ja kaverini vähän ihmetteli, kun Naksu järsi hänen sukkia.  xD

Illalla naksu roikkuu häkin katossa pelkillä hamspaillaan ja liikkuu kaltereita pitkin edestakaisin.

Vaikka Naksu vähän vekkuli onkin, silti ihana  :lov
Narsku Yorex "Naksu"
www.talvikkotarha.nettisivu.org

Uusi käyttäjätunnus: Naksu
Vanha käyttäjätunnus: helmi@mikkelinen

Henni

#21
Ensimmäisen hamsterini sain noin kuusi vuotta sitten. Se oli minun ja isosiskoni yhteinen. Se ostettiin eläinkaupasta ja nimeksi tuli Milla. Millan lajista ei ole varmaa tietoa, mutta se oli ehkä campbelli.



Milla eli hyvän ja pitkän elämän. Lopetettaessa se oli noin kaksi ja puoli vuotta. Millan jouduttiin lopettamaan, koska se oli jo niin huonossa kunnossa. Kävellessään se vähän väliä kaatuili ja eläinlääkäri epäilikin, että sen tasapainoaisti olisi hävinnyt.

Tässä kuvassakin näkyy tuota kaatuilua


Milla harmaantui vanhetessaan.


Milla oli melko kesy mutta häkistä se  piti nostaa aina putken kanssa tai se puri. Kädessä se ei kuitenkaan ikinä purrut. :sydan
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Rose

#22
Lainaus käyttäjältä: "Henni"Milla harmaantui vanhetessaan.


jännän värinen :) näyttää musta ihan hybridille, mutta todella suloinen.

Henni

#23
^Niin. Hybridi meilläkin on ollut mielessä, kun ollaan jälkikäteen väriä mietitty, mutta se oli ihan musta aluksi kuten ekasta kuvasta näkee. Sen takia en oikein tiedä voiko se hybridi olla.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

Anonymous

#24
Ensimmäisen hamsterini, Leevin, mä sain vuoden 2008 jouluna. Mä muistan sen hetken ja tunteen, kun mä lähin ihan innoissani hamsteria ostamaan, melkeinpä suoraan koulun joulu-juhlasta. Leevi on syntynyt 8.9.08, on väriltään Creme vn, ja on lyhytkarvainen. Leevin kesyttämisessä kesti aika kauan, mutta se ei ollut turhaa, nimittäin kun laitan käteni Leevin häkkiin, Leevi tulee heti tutkii ja kiipeää kädelle. :) Leevi on edelleen elossa, ja on minun ensimmäinen hamsteri ja ensimmäinen oma lemmikkini. : D

Summera

#25
Ensimmäinen hamsterini oli syrkkinaaras Poppi :) Oikein kiltti ja mukava hamsteri, joka oli päivisikin hereillä. Eli onnellisen elämän jopa 3-vuotiaaksi. <3
Hamsterihulluna tullaan ja mennään

MortimerRiddle

#26
Minun ensimmäinen hamsterini oli naaras roborovski Papu. Hankin tytön Puutorin akvaariosta ja tullessaan hän oli niin pieni, että ystäväni luuli minun ostaneen sittenkin hiiren hamsterin sijaan  :P Papu eli 1½ vuotiaaksi, kuoli sitten ilmeisesti johonkin sairauteen. Kesy ei tyttö oikein ollut, eikä kädessä tykännyt juuri lainkaan olla. Juoksypyörässä juokseminen sen sijaan oli todella ihanaa, samoin kuin auringonkukansiementen mussutus :sydan Hautasimme Papun mummini ja pappani maatalon pihalle.

Ensimmäinen syyrialaiseni tuli sitten hieman Papun jälkeen, lahjana siskoltani. Hänet haettiin Paimion eläinkaupasta ja oli jo tullessaan aikamoinen möhkäle xD Varsinkin aiemmin vain kääpiöhamsterin omistaneen pikkutytön silmään. Poika nimettiin sitten Pepe Roomeoksi. Pepe on edelleen rakkain hamsteri mikä minulla on ollut. Olimme kaiken aikaa yhdessä ja kaikenlaista todella tuli koettua tämän pojan kanssa. Hän karkasikin ensimmäisenä viikkona ja sitä hauskuutta kestikin muutama päivä kunnes sain kiinni Pepen oltua tutkimusmatkalla
huoneessani  :mrgreen:

Pepe elikin sitten kaksi vuotiaaksi.

Tässä on vielä herrasta säilynyt kuva jonka tänään löysin:

Suffeli-talvikko, s. 14.10.13

EmmaTi

#27
En muista enää tarkasti vuotta milloin sain ensimmäisen syrkkini, mutta se on ollut suunnilleen v. 1984 (n.7-vuotiaana). Silloin syrkkejä kutsuttiin kultahamstereiksi ja väreissä ei ollut juurikaan valinnanvaraa, kaikki olivat norreja  :) .
Tico ostettiin eläinkaupasta ja klassisen tarinan mukaisesti pyöräytti hetikohta poikasia jotka kuitenkin kuolivat kun emo ei ehkä osannut niitä hoitaa tai sitten se häiriintyi niin pahasti kun me pahaa-aavistamattomina tongittiin sen pesää  :(

Tico oli tosi kesy koska meitä oli 3 ala-asteikäistä siskosta sitä lullaamassa. Lopulta se kuitenkin kuoli tapaturmaisesti, tai siis kissa puri sitä niin pahasti että piti lopettaa.

Sen jälkeen meillä oli vielä toinenkin norre Tico2 ja vielä punasilmäinen valkoinen poika Pumpuli. Näitten jälkeen on ollut vain kaneja ja marsuja kunnes syyskuussa -08 tuli taas hamsteri taloon  :lov

Nappi98

#28
Minun eka hamsu on syyrialainen hamsteri Nappi se tuli meille Marraskuussa v. 2009. Se on pitkäkarvainen creme. Se maailman paras hamsteri ja niin kesy  :lov . Nappi on nyt noin 10kk.

Cindu

#29
Me saatin tutuilta Lokakuussa 2008 roborvoski Söpö, allergian vuoksi. Alussa se oli vilkas ja tykkäs maistella sormia ja viihtyi parhaiten dunassansa. Se oli pirteä ja monet sanoi nimensä veroinen. Elokuun 10 päivä vietiin lopetettavaksi Eläinlääkärille kasvaimen vuoksi joka aiheutti liikkumisvaikeuksia. Ikää hamsterilla oli jo 2 vuotta!  :sydan Paras hamsteri, aina sydämmessä ja mielessä <3
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]