Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Miia

Ei tältä foorumilta vastauksia saa, turhaan odotettelet. :/
Helpommin menettelet, kun käyt jossain näyttelyssä ja kysyt siellä. Myöskin tuosta pentujen myynnistä kantsii käydä kysymässä suoraan liikkeestä, usein heillä taitaa olla kyllä sopimukset johonkin kasvatustehtaaseen, eivätkä välttämättä ota yksittäisiä pentueita.
Onkohan sivu vielä voimissaan, olisi jälleen yksi tyttönen, jonka oikeaa värisävyä pitäis arvuutella. :) omaan silmään normaalit, cremet, hunajat ja näiden versiot on samanlaisia niin en itse osaa tunnistaa. Näistä joku kumminkin oma tyttönen on. Kuva tulee myöhemmin jos tänne jotain elämää vielä ilmenee ja kunhan vauva rohkenee syliin aati kuvattavaksi. :)
Otsikossa olikin jo kysymys. Elyn sivuja ei ole enää ja syrkki tarvitsisi pikaisesti uutta kämppää.  :fruit: on häkissä tällä hetkellä mutta haluan sen nyt umpilaatikkoon, mutta en kuollaksenikaan muista mikä laatikko elyllä oli käytössä? Muistaako kukaan? Enkä löydä googlesta tarpeeksi isoa laatikkoa ja käymäni tavaratalot myy pelkkiä sukkalaatikoita.. muut tarvikkeet, verkot ja välineet modaukseen löytyy mutta se laatikko..
Kysymys täälläkin vielä että mistä johtuu että syrkin koko turkki on märän näköinen? Kaiken pitäisi olla kunnossa, asumus ruokinta jne. Reipas nuorukainen, syö touhuaa mutta turkki on tuollainen.
Miten ihmeessä te onnistutte noissa kuvissa noin hyvin :) ei tää mun pallero pysy paikoillaan kuin hetken ja pinkoo sinne minne nenä osoittaa!  :icon_cheesygrin:
Koska, appi oli viikon hoitanut karvapalloa. Kaikki oli sujunut hyvin, viimeisenä hoitoaamuna, päivänä jolloin illalla tulimme itsekin jo kotiin, appi sanoi ettei hamsteria aamulla näkynyt kun oli jyviä laittanut. Tämä ok, ajattelin että nukkumassa tietenkin, nou hätä.

Noh, iltamyöhällä menin sitten kutsumaan pylleröä, eikä mitään liikettä häkissä, mikä oli kummallista kun kutsusta tulee aina esiin kattelemaan. Avasin pesämökin ja ihmetys oli suuri kun pikkuherra ei ollut koko häkissä. Missä hamsteri?! "Lievä" paniikki ja syke nousi kahteen sataan, kissat välittömästi ulos huoneesta ja etsimään. Kauhulla aloin tutkimaan sängyn alla olevaa imurin putkea, sinne jos änkeää niin ulos ei pääse.. Ei merkkejä sinne menosta, papanoita siellä täällä, eli lattiatasoon kumminkin selvinnyt pöydältä.

Kohta alkaa kuulua rapinaa! Ääni kuuluu pöydän alla olevasta miniterrasta, jossa hamsu on aina sen ajan kun siivoan häkkiä! Hyvin unisen näköinen pikkupoika töllöttää kysyvänä että mikä hässäkkä täällä on  :hyper: Herra oli tiputtautunut alas pöydältä, kierrellyt ja mennyt tutun hajun perässä kiivennyt pikkuterraan nokosille :D Kyllä olen niiiiiin onnellinen tuollaisesta karvapallosta, on se fiksu! Kun ei takasin pöydälle pääse niin vaihtoehto 2 käy. :) kiipesi käsille suoraan viikon tauon jälkeen, kuin aiemminkin, ei mitenkään järkyttynyt ollut. Jalatkin kaikki pelaa, että ihmetys on suuri miten on ehjänä pöydältä päässyt. Olisiko ollut NIIN fiksu että menee ensin tuolille ja siitä alas, en tiedä :)
Hamsu löysi melko pian ylätasot, jatkuvasti se rallattelee jokaisella. Ainoastaan ei kiipeä putkia pitkin ylös, vain kaltereita :D Järjestelin tasoja uudelleen siten ettei pääse putoamaan. Paljon kivempia putket näköjään on purujen alla! Nyt pohja onkin yhtä putkiviidakkoa eikä hamsteria paljoa näy :D Kiva vaan kun tykkää, hauska seurata :)
Tuossa mun Hympylä :)
Heippa.. Ostin hamsterille uuden häkin, oli nii edukas kirpparilta. Kalterihäkki, jossa tasoja ja neljä putkea joissa vilistää. Mitenhän, oppiiko tuo vielä kulkemaan putkissa ollenkaan? Pyörä ois ylimmällä tasolla ja muita juttuja, mut en oo kertaakaan vielä nähnyt sen kulkevan niissä! Eilen nostin sen ylimmälle tasolle ja odotin että lähtisi laskeutumaan putkella alas mut jäi vaan oottamaan että nostan alas. Ohjasin sen sitten putkeen ja kyllä se sinne meni ja onnistui hyvin mutta ei mene itse niihin. Enhän voi laittaa mitään ruokia tai vesipulloa tasoille jos se ei sinne mene? Vai meneekö jos laitanki vain ylös niitä?
Niinpä tietysti  :icon_lol:  :haha:
Hei,

Turhasta varmaan murehdin, mutta en ehkä olekaan kovin varma hamsterin sukupuolesta.  :xd: Kuvia oon selannut, välillä kattonu hamsterin pyllyä ja taas kuvia. Enkä osaa erottaa kumpi tämä nyt varmasti olisi. Tyttönä myytiin, mutta kyllä tällä iltapesuihin kuuluu pyllyn perällä sormenpään kokoisten pallukoiden pesu, eli onkohan käynyt kaupassa virhe ja Hilla onkin Heikki "kuuliensa" pesulla?!   :icon_eek: Myöskin pissaaminen tapahtuu jotenkin niin ei -tyttömäisesti, pylly ylös ja pissat seinänurkkaan?
Tällä hetkellä löytyy oma talo, yläkerrassa huone, joka hamsun käytössä. Valitettavasti myös osittain tällä hetkellä varastohuoneena, joten lattiatilaa ei juurikaan ole. Eli, kunhan saisin raivattua tuota tavaraa huoneesta pois, niin hamsulla olisi omaa tilaa juoksennella. Tasojakin löytyy jo, useammallekin hamsulle kuin yhdelle, mutta tavarapaljous vie käytännöllisyyden siinä asiassa. Huoneessa on myös ikuvanha sohva, jonka alle en hamsua haluaisi päästää, sen kun saisi hävitettyä pois, tilaa tulisi TODELLA paljon jopa järjestellä nämä kaikki muut tavarat uudelleen huoneessa... Lasiterran myös haluaisin vaihtaa isompaan ja helpommin puhdistettavaan malliin. Hamsulle myös oma pikkukaappi, jossa olisi kaikki tarpeellinen. Nykyisin käytössä kaksi yöpöytälaatikostoa, eli hamsun tavaraa sopii verrattain vähän kerrallaan. Muuta automatiikkaa en kaipaa, eikä se yhden syrkin kanssa olisi järkevääkään. Talokin on vanha joten kaikki toiminta tapahtuu manuaalisesti :)
Hilla ei ainakaan mahdu vessapaperirullaan, ei millään :D jostakin luin täältä, että leikkaa pituussuunnassa rullan "auki". Itse vielä levitin rullaa enemmän auki ja ei mennyt kauaa kun Hilla kulki rullassa.  :yes:
Tuollaiselle pullukalle turvallisempikin, jos lujaa säntää rullaan ja jääkin jumiin, rulla antaa leikattuna periksi ja "löystyy".