Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

Vilma

^ Juuri tuota tarkoitin, en vain osannut järkeillä lauseita :lol:
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

Mustikkamaan

On tullut ihan törkeesti epäselviä ilmoja, niitä on saanut palautella ja kysellä ihan hirmusti... Olis pitäny tajuta tehdä joku erikoisohje tän tupliksen ilmoihin, kun nuo mun pelkän ilmotietojen sepustukset on selkeesti epäselvät  :c8 Tyhmyydestä saa kärsiä.
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

h`nn`

Lähetin ilmoittautumisen 2. syyskuuta sähköpostilla mutta vieläkään ei ole tullut kuittausta...onkohan kaikki sinä päivänä kuitattu/väärin laitettuina palautettu?? Sähköpostiosoitteenkin tarkistin ja täsmälleen sama mikä kutsussa.En oikeen keksi mitä voisin tehdä asialle.

Maikkis

^ näyttelyvahvistukset tulee normaalisti vasta lähempänä näyttelyä.

Heli

Joo vahvistukset laitetaan yleensä aina lähempänä näyttelyä kaikille ilmoittautuneille yhtäaikaa. Samassa postissa tulee sitten tiedot itse näyttelystä.
Eli vahvistus on eri asia kuin kuittaus vastaanotetusta postista. Jos haluaa kuittauksen postin perillemenosta samantien niin se on osattava erikseen pyytää (tosin en tiedä suostuvatko kaikki ilmojen vastaanottajat kuittauksia lähettelemään, varsinkaan jos niitä alkaa tulemaan älyttömästi).
Destiny's hamsterit 2001-2009

Ratu

Maikkis

Lainaus käyttäjältä: "Ratu"Anteeksi vaan, mutta tietääkö kukaan tästä näyttelystä: 25.11. Grand Gala, Oulu ? Kun itse en löydä  :<  Ja voiko sinne osallistua "tavis" hamsut, joilla on vaan KUMA ruusuke??

Siitä näyttelystä ei vielä ole tullut näyttelykutsua. Tuonne päivittyy varmasti sitten tarkemmin tietoa.

Hamsun ei tarvitse olla mitenkään "ansioitunut" osallistuakseen näyttelyyn. Eli "tavis"-hamsu voi osallistua tietenkin. Tämän sivun alalaidassa on myös linkkejä, joista on apua.

Ratu

Kiitos, Maikkis! :)

Tiare

Voi tylsyyden tylsyys, täällä ollaan nyt niin ruman näköisiä, ettei tiedä pitäiskö ollenkaan tuoda näyttelyyn. No kai sitä pitää silti tulla kun on kerran maksanut. Hirveä sulkasato :<
Elämä on tanssimista, joskus tanssi vaan ei luista.

Goue

Hmm... luin ketjun ja pari kysymystä tuli heti mieleen.

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"^Itseasiassa tuollaiset kuljetusboksit kuin tuossa kuvassa on tuomarin kannalta huonoja, koska niistä ei saa kantta irti (tuomari usein arvostelee hamsterin kannen päällä).
Mitenköhän nuo meidänkin vauhtihirmut siinä kannen päällä pysyisivät...? Siis ihan tosissani joudun kysymään, että miten nuoren robon voi arvostella muuten kuin pitämällä siitä kiinni..?!

Toinen juttu mikä alkoi mietityttämään, kun tuossa juuri hamskujen kanssa jutustelin, että mites ihmeessä erotan nuo siskokset varmuudella toisistaan...? Voi kuulostaa tyhmältä, mutta välillä olen ihan varma siitä kumpi on kumpi ja taas vartin päästä minusta näyttääkin siltä, että ovatkin päinvastoin.  :oops:

Siis jos vien ne näyttelyyn, saan arvion molemmille - kuten toivoisin - tulemme kotiin ja kohta huomaan, etten tiedäkään taas varmaksi kumpi on kumpi... aargh. Mitkä olisivat niitä parhaita asioita, joista yksilöt voi varmimmin erottaa toisistaan ennenkuin olemme tunteneet vuosia toisemme?

Nimim. "näyttelyelämästä haaveileva, jolla pienet suuret päänvaivat..."  :S

Heli

^No roboja ei tietenkään arvostella kannella.  :D Tai ainakaan en ole kenenkään nähnyt niin uhkarohkeaan puuhaan ryhtyneen, enkä kyllä ryhtyisi itsekään. Harvassa on ne robot jotka kannella pysyvät.
Robot arvostellaan boksissa ja kädessä.
Mutta siitä huolimatta niilläkin olisi syytä olla boksit joissa on helposti avattavat kannet.

Kyllä arvosteluun tuotavat eläimet pitäisi erottaa toisistaan tavalla tai toisella. Itse olen kovin samannäköisiä otuksia yhdessä asuttaessani merkannut toisen napsaisemalla pyllystä vähän karvoja pois. Mutta näyttelyyn jos on tarkoitus tuoda niin ei ole oikein hyvä keino se.
Mutta tosiaan jollain keinolla ne eläimet on toisistaan erotettava, koska niin ei tosiaan voi tehdä että tuopi eri eläintä samana.  Tietenkään. :P
Destiny's hamsterit 2001-2009

PiiaL

Huomasin Hamsteriyhdistyksen sivuilla olevan kaksi erilaista sähköposti-ilmoittautumistapaa, jotka kylläkin eroavat vain yhdellä tavalla. Kumpikohan näistä on oikeampi tapa ilmoittaa syyrialainen ulkomuotoluokkaan:

Lainaus sivulta http://www.hamsteriyhdistys.net/nayttel ... aminen.php
LainaaEsimerkki 1 - ulkomuotoluokkaan ilmoitettava syyris:

Ulkomuotoluokka
Syyrialainen, lyhytkarvainen satiini
Synt. 13.2.2005, naaras
Yökyöpelin Felle, HLS 329-05, 17.29, keltainen laikukas, Yökyöpelin Vietävä - Yökyöpelin Caunocci, k. Mia Laine, om. Heidi Lehikoinen

Lainaus sivulta http://www.hamsteriyhdistys.net/sp_ilmo.php
LainaaEsimerkki 1.1 - ulkomuotoluokkaan ilmoitettava syyrialainen: Ulkomuotoluokka
Syyrialainen, lyhytkarvainen
Synt. 13.2.2005, naaras
Yökyöpelin Felle, HLS 329-05, 17.29, satiini* keltainen laikukas, Yökyöpelin Vietävä - Yökyöpelin Caunocci, k. Mia Laine, om. Heidi Lehikoinen

Goue

No, en tosin ollut osannut odottaa SHY:n edes olevan siellä, mutta kun kuulin, että kyse olikin osallistumisen peruuntumisesta, on pakko udella syytä? Ymmärrän kyllä, että yhdistysväki tekee yhdistystyötä talkoillen ja vapaaehtoispohjalta, mutta nyt kyllä jäivät hamsterit vähän muiden lajien jalkoihin... Eikö Länsi-Suomessa ole aktiivisia jäseniä? Harrastajia kun uskoisin kuitenkin olevan.

Samassa yhteydessä kuulin, että Satesy:n tuleva jyrsijöiden pet-show on edelleen vailla hamsterituomaria. Huom. siis myös tuomariharjoittelijat tulevat käsittääkseni huomioiduksi tässä yhteydessä.

Ja mainittakoon nyt vielä, että ei ole tarkoitus marmattaa ja valittaa, vaan herätellä vain alueen harrastajia toimimaan.  ;)

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "PiiaL"Eli kuuluuko satiini tai/ja rex laittaa lk:n tai pk:n perään vai tuonne värin eteen?

Se toinen on jäänyt sinne jostain syystä. Eli värin eteen kuuluu laittaa :)

Mustikkamaan

Lainaus käyttäjältä: "Goue"Kotiuduttiin juuri Satakunnan Eläinsuojeluyhdistyksen Porin lemmikkieläinten esittelynäyttelystä. Suomen Hamsteriyhdistys loisti poissaolollaan...  :shock:

Sain mailia kyseisestä tapahtumasta syyskuun 27. päivä, siis kutsun tapahtumaan. En kuitenkaan ehtinyt lukea asiaa tarkemmin läpi (on täsä miljoona muutakin asiaa ollut muuton jälkeen). Sain pari päivää sitten mailia jossa vielä tiedusteltiin osallistumista. Huomasin että tapahtuma on noinkin pian, joten sanoin että emme tällä kertaa pysty osallistua. Kyse ei siis ollut minkään sortin peruutuksesta, vaan ilmoitin ettemme osallistu.

Jos tapahtuma olisi ollut myöhemmin, olisin ilmoitellut täällä palstoilla että jos joku halukas haluaisi mennä esittelemään yhdistystä. Toki tähän tarvitaan myös yhdistyksen esitteitä ja niin pois päin. Harvoinpa kuitenkaan näihin tapahtumiin kukaan haluaa lähteä - Riihimäen eläinmessutkin vedettiin läpitte 4 ihmisen voimin (2 henkilöä per päivä), samoin kuin viime vuojen joulukuun messuilla oli vain 2 ihmistä.

Lemmikkituomareista minä (yhdistyksen sihteeri) en ole koskaan saanut edes minkäänlaista kyselyä.

Tottakai olisi vain loistavaa jos yhdistystä päästäisi esittelemään mahd. moneen paikkaan, koska näin saadaan levitettyä oikeaa tietoa hamstereista enemmän. Mutta valitettavasti halukkaat voidaan yleensä laskea yhden käden sormin, ja hekin ovat pääasiassa pääkaupunkiseudulla. Olisi kyllä hienoa jos saataisiin vähän aktiivisuutta tähän puoleen! :)

Jotenkin "ei minun tarvitse, tehkööt joku muu" on hirmuisen yleinen meininki. Näyttelyissäkin on pitkän linjan ihmisiä, istuuvat vaan ja nauttivat olostaan. Mikäli vapaaehtoisia avustajia olisi reilusti, voitaisiin tehtäväjakoa puolitella, jotta esimerkiksi sihteerinä ei tarvitsisi olla koko päivää. Näin kaikki ehtisi sekä nauttia näyttelypäivästä että saataisiin hommat tehdyksi iloisin mielin!