• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuinka paljon olette kuluttaneet hamsuihinne rahaa?

Aloittaja Minihamsteri, 14.04.10 - klo:22:27

« edellinen - seuraava »

Tierra

Lainaus käyttäjältä: noora - 10.12.12 - klo:13:51
Kääppäreihin on tainnut mennä huomattavasti enemmän kuin syrkkeihin. Vanhat akvat asumuksina ei juurikaan mitään maksa, jos tekee hyvän bongauksen. Esim. 170 x 60 x 40 altaasta maksoin joskus 20 e, siihen sitten olen rakennellut kannen ja tason. Uuden tulokkaan duna tasoineen oli ilmainen.
Robot asuu 120 x 70 x 50 liukuoviterrassa, jonka hintaa en kyllä tähän hätään enää muista, mutta aika kalliitahan nuo isot liukuoviterrat on.
Talvikko asuu modatussa nukkekodissa, joka maksoi kirpparilla 50 e, mut on se kyllä hienokin.
Ja sitten tarvikkeet päälle, zooplussalta on kiva tilata välillä kaikkea hauskaa hamstereille. Niitä on sitten kaikki kaapitkin täynnä, uudelle tulokkaallekaan ei tarvinnut mistään ostaa, kaikki virikkeet löyty kaappeja penkomalla.

Saako kuvaa tuosta nukkekotiterrasta? =D

Varmaan tuhansia jo, ei uskalla edes laskea! ^^ Joskus laskin että nykyiset terraariot maksaneet yhteensä jo sellaset ~500e. Ruokaan menee helposti muutamia kymppejä (+ tuoreet), puruihin 17e / 3kk. Sitten vielä näyttelyt päälle, joista yhteen menee aina 20-50e ja jos vähintään neljä näyttelyä vuodessa. = D
- Jyrsijöitä gerbujen, talvikoiden ja chinchillojen muodossa. -

P4tt4

100e meni uusimpaan huvipuistodunaan. Hamsteri 25e. Edellinen duna romppeineen n. 100e. +hamsteriyhdistyksen jutut (näyttelyt mukaanlukien) n. 50e. +purut, herkut, ruuat ja jotkut virikkeet , eli n. 300e :) nyt ois yks duna vapaana ;)
~ 4.8.2012  Lusu Bunny Miquelo (vkh rb)

weetikki

En haluu oikeastaan edes tietää.. Ensimmäisen hamsterini sain aikoinaan sillä ehdolla että maksan itse kaikki kulut, mutta aika nopeasti opin sujauttamaan kaikki hamsteritarvikkeet porukoiden ostoskärryyn  :prll: Lopulta jopa eläinlääkärikäynnit meni porukoiden lompakosta. Mutta nyt näitä hamstereita on alkanut putkahtelemaan vähän enemmänkin ja niillä on jo oma huonekin. Onneksi porukat ei oo vielä hoksannu periä niiltä vuokraa!  :icon_lol: Asumukset, pesätarvikkeet ja itse hamsterit menee mun pussista, mutta ruoka, purut yms. menee sitten porukoiden piikkiin, ja ihan hyvä että edes vähän säästän.  :yes:

Crodino

no näin kohta 7 vuoden aikana... ihan hemmetisti, mutta se on sen arvoista!  :loov:
VKH talvikoiden kasvatusta Vantaalla

naaw_

- Silver Lining Bear ("Aatu")
- Heart Of Gold Bear ("Oiva")

Unipallo

Liikaa. Tosin kaikki on suhteellista. Esim hamsunhakureissu voidaan naamioida vaikka lyhyeksi lomamatkaksi niin synti pienenee puolella.  :dry:

Alkemistin

^ done that  :icon_mrgreen:
Pelkkiin asumuksiin mennyt nafti 700e ja juoksareihin 130e. Muita en jaksa laskea.

Ritu

Musta hamsuihin menevä raha tuntuu NIIN kauhean pieneltä kun on nuo koirat  :icon_lol:
- Riikka

-Titiuu-

^ Komps!
Ah, tuo suhteellisuudentaju, jonka koiralauma (saati hepostelu) pitää voimissaan  :nuija:

Unipallo

Heh mullaki kaveri vuodattaa kans hevostensa kuluista ja hoidoista. Tuntuu hamsut aika mitättömiltä niitten summien rinnalla...

Ritu

^^No älä! Oon täällä pyörtymisen partaalla jo pelkästään ratsastustuntien hintojen kattelusta (ajattelin mennä pitkästä aikaa), saati sitte jos omistas sellasen!
- Riikka

strauss

#101
Hamsteri kyllä tuntuu heppoihin verrattuna halvalta kaverilta, kun itsellä menee ratsastus-tunteihin 40€/per tunti...  :icon_confused: mutta kaipa hamsuunkin saa rahaa laitettua ihan kiitettävästi!

Unipallo

#102
Kalliin tästä hobbysta tekee korkea bensan hinta.  :enkeli:  Hamsuja ja muita elukoita tullut haettua jos vaikka mistä. Tosin summat edelleenkin kalpenee koiranäyttely ym matkojen hinnoissa. Kaikki on niin suhteellista.   :icon_e_wink:
Näitä reissujahan voi selitellä vaikka millä. "Mökkihän on sillä suunnalla, mennään samalla mökille." Ei haittaa sataparisataa ylimääräistä kilometriä.  :enkeli:

Eve87

#103
Oiskohan tänävuonna mennyt jo lähemmäs 250e-300e. (jalostuseläinten hankinnat,siemenseokset,tuoreruuat,purut,tarvikkeet,näyttelymaksut ja bensat).. kyllä näihin saa uppoamaan vaan.
Wonderland's Hamstery
BLOGI
Kajaani

weetikki

Meilläkin mennyt tämän vuoden puolella jo semmoset yli 300e ja olin aatellut että bensa veisi eniten mutta nyt kun rupesin miettimään niin bensan osuus näyttelymatkasta on toooodella pieni kiitos kimppakyytien!!  :woot: Tämän huomasin siis siitä että joka näyttelystä on lähtenyt 1-2 eläintä mukaan, ollaan syöty matkalla jossain kalliissa huoltoasemassa ja sitten on vielä ne näyttelymaksut.... 10e/naama bensoista tuntuu pieneltä siinä vaiheessa  :icon_lol:

Tarvikkeet tuota summaa kuitenkin eniten kasvattavat, tuntuu että oon joka toinen viikko ostamassa uutta dunaa tai hakemassa samlaa 150km päästä ikeasta :c8: