• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kysymyksiä kääpiöhamstereista

Aloittaja Suskiotus, 16.07.07 - klo:19:08

« edellinen - seuraava »

Heli

#30
No about 21vrk. Mutta käytännössä aika harvoin naaras tulee heti kantavaksi. Joskus voi mennä vuosikin ennen kuin poikasia siunaantuu.  :D
Luovutusikä 4-6vko kehityksestä riippuen. Ehkä 5vko on se optimaalisin.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Theo

#31
Kysynpä minäkin. Nyt kun sain tietää,että talvikko uros ei itse putsaa rauhastaan,niin onko roboilla sama homma? Eli pitäisikö roboakin "uittaa"?
Muistoissamme Hyny sekä Theo
Poistuivat sateenkaaren tuolle puolen 6.2.2008

Heli

#32
Roboilla en ole koskaan nähnyt hajurauhasen likaantuvan siinä määrin että siitä varsinaisesti haittaa olisi. Mahakarvat saattavat kyllä herkästi kellertyä, mutta se nyt ei suuremmin haittaa muuten kuin että näyttelyssä tulee noottia.
Mutta jos hajurauhanen näyttää likaiselta niin sitä on toki puhdisteltava siinä missä talvikoiltakin.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Giasa

#33
Minun hamsuilla on alkanut vatsasta karva kellertyä... millähän tyylillä sitä pitäisi putsata?
[size=85]Ruudun takana Giasa, roborovskit Alfred ja Eevert, sekä gerbiilineidit Elyssiah ja Eleazar[/size]

Theo

#34
Kuinkas helposti tuo hajurauhasen puhdistaminen onnistuu?
Mietinpä vain,että kuinkas kauan hamsun pitää sitten antaa siinä vedessä olla? :pihalla:

Minulla on siis naarastalvikko,eikä ole ollut tarpeen moisen pohtiminen.
Muistoissamme Hyny sekä Theo
Poistuivat sateenkaaren tuolle puolen 6.2.2008

Ebbe.

#35
Lainaus käyttäjältä: "Heli"^Robot kyllä on sellaisia että niiden kehitys on yhtä aaltoliikettä.  :) Rumilus saattaakin parin kuukauden kuluttua olla maailman kaunein ja toisinpäin.
Ja tuntuu että yleensä ne tukkuelikot on kaikista kauneimpia ja työllä jalostetut taas hirveitä rumiluksia. Varsinkin jos vanhemmat on valioita.  :D Välillä tuntuu ettei näiden kanssa ole mitään järkeä.

Joo tämän huomasin tossa yks päivä.
Pidin roboja kädessä ja laitoon sen uudemman robon takasin ja kattoin että, se oli kasvanu suuremmaksi ko tämä toinen roboni. Olin ostanu vaa siinä mielessä kaveriksi sille joka oli mielestäni "paremman" näköinen, mutta erehdyin. Tästä robosta on kasvanu isompi ja näyttääkin jo kauniimmalta. Mahdollisesti käydään viel ulkomuotoluokassa. :DD

tikatika

#36
pärjääkö robot yksin, vai onko niitä ehdottomasti oltava kaksi? yhdessä eläinkaupassa oli kaksi roboveljestä, ja toinen oli myyty erikseen ja se toinen oli jäänyt sinne. sitä ei siis varmaan voi yhdistää kuin naaraan kanssa? mutta pärjäisikö se myös yksin vai olisiko se ihan surku-tylsistynyt?

Heli

#37
^Vanhemmalle voi hankkia luovutusikäisen samaa sukupuolta olevan poikasen kaveriksi.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Theo

#38
Hidastaako kylpyhiekka tuon hajurauhasen likaantumista? Olen tässä pohtinut roboa,mutta nyt täytyykin sitten tämän asian kanssa arvuutella...
Muistoissamme Hyny sekä Theo
Poistuivat sateenkaaren tuolle puolen 6.2.2008

Heli

#39
Robon hajurauhanen ei likaannu juurikaan, niin kuin tuossa yllä jo kirjoittelinkin. Mä en ole varmaan koskaan muuta kuin näyttelyn takia vähän puhdistellut. Lähinnä siis yleensä vaan vatsakarvat alkaa kellertämään, se ei itse eläintä haittaa mutta näyttelyssä voi tulla noottia.
Tietty sit pitää puhdistaa jos sattuu likaantumaan, mutta ei sekään nyt mikään mahdoton homma ole.

Että ei nyt ainakaan sen takia kannata jättää hankkimatta jos laji muuten tuntuu sopivalta.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Theo

#40
Ok :) Ajattelin tosiaan urosta,koska minulla ei ole ollut kuin kaksi naarasta.
Kiitos vastauksesta!
Muistoissamme Hyny sekä Theo
Poistuivat sateenkaaren tuolle puolen 6.2.2008

Hamsurakas

#41
Moi! Oon hankkimassa roboa ja mietin että kannattaako hankkia 2? Minkäläinen häkki tai terraario? Mitä ne yleensä maksavat? :P

Heli

#42
Robo on laumaeläin eli kyllä, kannattaa hankkia kaksi. Siitä huolimatta aina on varauduttava siihen että roboille saattaa jossain vaiheessa tulla kinaa ja ne voidaan joutua erottamaan. Eli on varauduttava siihen, että voipi joutua hankkimaan kaksi terraa.
Häkkiin ei roboa missään nimessä. Terraario tai duna on hyvä.
Destiny's hamsterit 2001-2009

cibi

#43
Meille tuli eilen robot jotka ovat alunperin eläinkaupasta - ovatko alla olevat robot ''huskyjä'' kun näyttää siltä mutta ei ole tietoa. Ovat 8 kk x)



E // Anteeksi iso kuva mutten jaksa pienentää ^^'
Kaksi roboa ja gerbiiliä + kiinari poju :>

Poissa
11-13.7

Heli

#44
Näyttäis olevan normaali huskyjä.
Destiny's hamsterit 2001-2009