Kasvatus eläinkaupoille, herkkua vai myrkkyä?

Aloittaja Tawu, 14.09.09 - klo:15:52

Eevi

Lainaus käyttäjältä: "Vevve"
Lainaus käyttäjältä: "Minski"Pelkästään eläinkauppaa varten kasvattamista en omalla järjelläni ymmärrä, mutta liekö tällaisia henkilöitä olemassakaan, jotka ihan pelkästään vain kauppoihin hamsuja teettävät ?

Kyllähän niitä on, tiedän ainakin nimeltä yhden (joku Kirsi jotain tms) joka kait pitää jotain eläintukun tapaista ja kasvattaa kaikenlaisia jyrsijöitä rotista hamstereihin ihan vaan eläinkauppoihin myytäväksi.

Itse pitää vielä tarkentaa, että tiedän vain yhden eläinkaupan johon myisin kasvattini, ja se on Ideapet Helsingin Herttoniemessä. He eivät eläimiä osta tukuista lainkaan, hoito on ensiluokkaista ja esimerkiksi hamsujen hoito-ohjeet lemmikinostajille on printattu suoraan SHY:n sivuilta.

Juu IdePetillä on kivat olot elukoilla ja he selvästi välittävät elukoistaan. Niistä on nettisivuillakin usein pienet pätkät luonteesta yms. :)
Muuten en pidä eläinkauppatouhusta ollenkaan, minusta eläimiä ei pitäisi myydä kaupoissa, koska sieltä sitten lapset ostavat hamsterinsa ja eivät tiedä niiden hoidosta mitään, koska myyjät eivät usein neuvo miten eläintä tulisi sitten hoitaa tai kysy millaiseen kotiin eläin on tulossa. Lisäksi jos kaupoissa ei myytäisi hamstereita useammat ehkä tietäisivät, että hamstereita saa myös muuta kautta, juurikin kasvattajilta. Uskoisin, että silloin hamstereilla ja muillakin pieneläimillä olisi huomattavasti paremmat oltavat, koska ostajat saisivat tietoa eläimen oikeanlaisesta hoidosta. Itsekkin olen joskus ostanut hamsterini kaupasta, koska en tiennyt kasvattajia edes olevan olemassa. Nykyisin ostan hamsterini ihan kasvattajilta, koska siellä poikaset ovat syntyneet oikeasta syystä ja niiden emo on ollut terve. Lisäksi tahdon tietää hamsterini taustan ja mahd. sairaudet tms. suvussa. :)
Duffy Down Dilly "Deea" pk normaali kk 5.1.11
Milano "Eppu" lk luonnonvalkoinen 11.4.10