Hamsterin hankinta-apuja!

Aloittaja supiainen, 26.10.11 - klo:08:42

supiainen

Minulla oli Syyrialainen hamsu, mutta se kuoli jo n. puolivuotta sitten. Minulla oli ja on yhäedelleen melkein metrin korkuinen iso neljä kerroksinen häkki ja paljon virikkeitä...

Olen siis miettimässä uuden vaavi hamsun hankintaa, mutta tällä kertaa joko Talvikkoa tai Roborovskia. En tiedä kumpi näistä kannattaisi ottaa, sillä molemmat ovat hyvin suloisia ja pieni kokoisia, eli molemmat täyttävät kriteerit! En tiedä kumpi niistä on enempi käsikesy ja ihmisrakas. Ja onko se pakollista että ottaa kaksi?

Enkä myöskään tiedä onko noin iso häkki hyvä niin pienelle. Olen kuullut, että jos on liian iso häkki voi hamsterista tulla liian villi. Onko tämä totta?

... Niin ja nimiehdotuksia! Minusta Pumpking (kurpitsa) on suloinen, ja se sopii molemmille sukupuolille!  :lov

Ninni

Ihan pakko viilata pilkkua, se kirjoitetaan pumpkin ilman g:tä  :)

Minnaw

Kääpiöhamstereille en suosittelisi häkkiä ollenkaan. Putoamisvaara on niin suuri, ja korkealta putoaminen voi johtaa murtumiin.

Roborovskit kaipaavat aina kaverin, ja ne ovat enemmänkin katselulemmikkejä vilkkaan luonteensa ja pienen kokonsa vuoksi.

Talvikot taas pärjäävät hyvin myös yksin, mutta niillekään ei korkeaa häkkiä. Matala duna on parempi.

Kannattaa vielä tutustua kumpaankin lajiin huolellisesti ennen ostopäätöstä.
Oxalis - talvikkokasvatus

supiainen

Jep! Häkki on siis sellainen että tasot ovat puisia ja ei niissä hirveää matkaa toisiinsa ole. Ovi on vain häkkiä ja neljennen kerroksen katto.
Olen aika varma että Talvikko kuulostaa paremmalta. Sen kanssa voisi harrastaa paremmin agilityakin!  xD

supiainen

Niin ja häkki on siis itse tehty !

Niiskuneiti

Talvikko ehdottomasti! :) Itselläni on jo ollut kaksi talvikkotyttöä, ja tosi kilttejä ja ihania olivat molemmat. :)
? Vkh talvikko Friia RIP 18.6.2013 ?
? Gerbu Huli RIP  ?
?  Gerbu Vili  RIP 22.4.2013 ?
? Vkh talvikko Vilperi RIP 16.3.2013  ?