• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Erilaisia ongelmia jalostuksessa

Aloittaja Mustikkamaan, 19.07.07 - klo:19:41

« edellinen - seuraava »

Heli

#105
Mun yksinkertainen käsitykseni on se, että ennen hamsterit "salakuljetettiin" lennoilla, mutta nykyään tuo salakuljetus ei enää onnistu tiukentuneiden turvatoimien vuoksi. Raha tietty varmaan saa ne hamsteritkin kulkemaan.
Destiny's hamsterit 2001-2009

lentsu

#106
Ei se ihan noin ollut. Kuten Pete sanoi, Finnair hyväksyy eläimet käsimatkatavaroihin. Kun toin hamstereita Englannista, se tapahtui kyllä erittäinkin julkisesti. Ainoa hamsteri, jonka salakuljetimme, oli se ylimääräinen, kun silloin oli kpl raja per henkilö. Toimme yhden liikaa laittamalla kaksi poikasta samaan boxiin ja toivomalla, ettei tullimies pengo. Niitä boxeja ihan availtiinkin tullissa. Eli kyse ei ollut (sitä yhtä lukuunottamatta, jota eivät onneksi huomanneet) salakuljettamisesta vaan ihan sekä Englannin, Suomen että ilmailulakien mukaisesta toiminnasta. Sittemin kpl rajoitus poistui. Lensimme Englantiin British Airwaysilla mutta paluulento oli Finnairilta juuri em. syystä.

Mustikkamaan

#107
Tuskailin vähän aikaa sitten sitä, että viimeisimmän campbellipoikueeni jälkeläisissä oli jotain vikaa kun kaksi naarasta kuoli ja tuo kolmaskaan ei ole mikään terveyden perikuva (luulin sen jo heittävän veivit, mutta se olikin vain muuten tuollainen outo - se yksilö mikä oli muutenkin kehityksestä jäljessä). Olen odottanut että saisin töitä, pääsisin lopetuttamaan sen omituisen tytön ja saisin lähetettyä Eviraan - mutta työtilanne on niin surkea ja Eviran hinnat korkeat, että joudun kyllä varmaan lopettamaan sen jo kohta ilman tutkimuksia :( Se ei mitenkään erityisen kärsivältä vaikuta, mutta en voi sanoa sen olevan normaalien kirjoissa.

Noh, nyt kun minulla on se yksi naaras ja kaksi urosta jäljellä, olen kiinnittänyt huomiota, että pikkukärpäset pyrkivät aina niiden asumuksiin - samalla tavoin kuin ne suosivat tämän poikueen asumusta vielä silloinkin kun koko perhe oli koossa. Olen erottanut naaraan emostaankin varmuuden vuoksi, eli se asuu yksin. Keskenään toisessa asunnossa asuvat kaksi kundia, jotka ovat ihan normaalin oloisia.

Lisäasukkaina siis molemmissa terroissa on pikkukärpäsiä - missään muissa hamsuasumuksissa ei ole. En ole huomannut mitään omituista vedenkulutusta missään vaiheessa eivätkä terrat haise minusta mitenkään erityiselle, ettäkö voisin diabetesta epäillä - pitäisköhän varmuuden vuoksi ostaa muutama tikku... Jotain hämärää niissä täytyy kuitenkin olla kaiken logiikan mukaan.

Hitsi kun olisi varaa, niin lykkäisin kaikki Eviraan. Silloin joskus se maksoi vielä muistaakseni jotain 100 markkaa per hamsteri, kunnes hyppäsi kertalaakista 60 euron tietämille...

Näissä voi olla siis ihan puhtaasti sukusiitoksen tuoma joku perinnöllinen ongelma, sillä en saanut emon sukua ollenkaan - ja isän isä on samalta kasvattajalta Ruotsista kuin emo on. Isän isä myös kuoli suht' nuorena selittämättömästä syystä kuulemma.

Campbellien suhteen luovutin heti alkuunsa, eli PERIAATTEESSA tämä ei ole "minun murheeni", mutta olisin kuitenkin utelias tietämään mistä on kyse - ehkä se valaisisi muidenkin campbellien omituisia kuolemia. Voi olla hyvinkin, että saisin toisella yhdistelmällä terveempiä yksilöitä, mutta campbellien suhteen minulla on ollut vuosien varrella niin paljon terveysongelmia, että lopahti mielenkiinto.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Joku

#108
Lueskelin tätä topicia kun huomasin puhuttavan uimareista,mitä se tarkoittaa?
-Vkh talvikko Pekka-Top  ?, tutummin Toope 3.8.2010-21.6-2012
-Syyrialainen Jemma Peteriina ? s9-10.2011
-Maatiaiskissat Eero ?, Vilkas ? ja Noora?  26.7.2011
-Risteytyskani Juuso ? s. joskus talvella vuonna 2003