Hamsteripulina osa 9

Aloittaja Nilla, 09.11.10 - klo:14:26

EmmaTi

^Voi itku. Ärsyttävää kun on kaikenmaailman allergioita. Itsekin oon marsuille TOSI allerginen, onneksi en hamsuille.

Mrk

^^Ompa kurjaa. :( Itellänikin on lisääntynyt toi purun aiheuttama nuha, mutta se on vaan silloin kuin käsittelen sitä, eli ei alkuunkaan noin vakavaa.

Uskomatonta mutta totta: tilasin zooplussasta 9.3 tuotteet ja ne tuli jo tänään! Ei mennyt kuin 6 päivää ja välissä vielä viikonloppu! :shock: Onko niillä joku salavarasto täällä Suomessa...

Nape

Onpa ikävää Hessuinen :aii:

Mun pitäs varmaan kans vaihtaa kotisivut johki maksuttoman paikkaan, tosin tykkään kyllä tosta kotisivukoneen systeemistä, se vaan tympii, kun ei ole vieraskirjaa ja sen haluasin kyllä saada.

Linda-hamsu oli eilen tosi fiksuna tossa tupla-aituussa lenkillä, nii sepäs keksi ihan itte miten ja mistä kohdasta sen liitoskohdan saa auki, eikä menny ku minuutti ja tyttö oli karussa. Näin kaiken ja jäin oikeen seuraamaan tilannetta, molemmissa käsissä juomapullot, kun vesiä just vaihtelin. No eipä se sit enää kovin fiksu ollu, ku ei tarvinu ku jyväsiä rapisutella niin kipitti kumollaan olevaan boksiin :P  Tuli vähä sellanen blomdimeininki sen touhuista...
Ja Viljo, siis ihmislapsi, on keksinyt mitenkä tuo liukuoviterra avataan, nii sehän pisti eilenki Lissulle avoimet ovet pystyyn. Kerkesin viime hetkellä paikalle estämään tytön karkumatkat.
Täytyy varmaan toi terra siirtää korkeemmalle. HUoh, kuinka rasittava tollanen vajaa 1½-v tenava voi välillä olla. Tuo ei ole hetkeäkään kolttostelematta :x  Eilenki oli kodinhoitohuoneen ovi jääny auki joltain vahingossa, nii Viljo oli käyny laittaan pesukoneen uusiks päälle; 30 asteen hienopesu ilman linkousta :c8

No tänään sain mun käytettynä ostamani minidunat, siis 6e kpl ja ne oli tosi hyvässä kunnossa, siis jotain sutturaa jossain kohti yläosissa, mut siis todellaki hyvät, ei jyrsitty eikä rikki mistään. Väliaikaisasumuksiksi ensiluokkaiset!

HamsterSailor

^Peppikin osaa avata aitausten portit selälleen. Laitan siihen aina pyykkipojan pitämään porttia kiinni, jotta neito ei lähtisi omille teilleen.

mesis

Lainaus käyttäjältä: "Nape"HUoh, kuinka rasittava tollanen vajaa 1½-v tenava voi välillä olla. Tuo ei ole hetkeäkään kolttostelematta :x  Eilenki oli kodinhoitohuoneen ovi jääny auki joltain vahingossa, nii Viljo oli käyny laittaan pesukoneen uusiks päälle; 30 asteen hienopesu ilman linkousta :c8
Sori, mutta mua hiukken nauratti  xD

Vevve

Lainaus käyttäjältä: "Mrk"Kyllästyin ihan totaalisesti noihin meidän kotisivuihin joita ei pysty päivittämään vaivattomasti, joten nykyään hamsulan tuoreimmat uutiset löytyy osoitteesta: talvikot.blogspot.com :)

Alalaa, noi oli niin kivat että mäkin vihdoin sorruin!  :D
//http://veeranhamsterit.blogspot.com/

Voi sanonko mitä...

NO, ensin ne hyvät uutiset: Taiskalla on toista kymmentä poikasta, ja pesue voi hyvin. Mulle huonompi ettei siellä creme jyllää vaan punasilmäisyys. Hyvää se ettei mustia taida olla kuin mahdollisesti yksi, kyyhkiksiä voi ehkä sit olla, en oikein muista, miltä neli-viisipäiväinen kyyhkis näyttää.

Mutta sitten.  :cry:  :cry:  :cry: Mun kaikkein suloisin ja kiltein roborovskini Bertrand, jonka juuri hain Vevveltä, löytyi tapettuna!  :cry:  :cry:  :cry: Se hemmetin Bric-A-Brac uros oli sitten vaan kerralla käynyt kii niin että toinen kuoli. Mitään tappelua tai tappelun jälkiä en aikaisemmin nähnyt. Ehtivät olla sunnuntaista yhdessä, ja eilen tuli sitten kertasurma.

Oikeastaan mikä vaan muu robo olis saanut mennä mieluummin. Viimeksi kun näin Bertrandin mä sanoin sille, kun se istui nätisti kädelläni, että sä olet kuule se kaikkein suloisin ja kiltein koko joukosta. Ja nyt pieneni on pilven reunalla. Itkettää oikeesti.  :cry:

Mä EN astuta sillä kiinni käyneellä ketään koskaan. Mä en halua lisää tuollasia roboja. Haluan valita ne niin että vain laumasielut saa jatkaa sukua. Noiden muiden kanssa ei ole ollut ongelmia. Mut nyt mulla on 5 naarasta ja vain 2 urosta.  :( Tai on kolme, mutta sitä kolmatta ei käytetä.

Tää on ihan perseestä, että roboista on tullut tollasia! Kaikki aggret on pakko laittaa jalostuskieltoon tai tästä tuu mitään.  :twisted: Kiinni kävijä on vanhoja näyttelylinjoja, varmasti se parassukuisin täällä olevista roboista, mutta jos se on mennyt noin piloille mä haen vaikka kaikki eläinkaupasta ja aloitan alusta. Mun tärkein jalostuskriteeri on nyt sosiaalisuus. Aloitan jalostusrobon valinnan katsomalla käytöstä ja silmiä. Tajusin eilen, että noiden silmissä on eroa. Katse voi olla terävä tai pehmeä. Ja onhan toi muutenkin hirveen hermostunut nyt, säksättää mullekin.  :(

Vevve

^  :(   :(  :(
Hamsterit on yllättävän raakoja ollakseen niin ihania. Mulla on Bertrandin sisko edelleen tyhjänpanttina, lohduttaisko se sua?  :)  :sydan

lentsu

Voi Vevve, voisin mä sen ottaa. Mulla on tuo portugalilaisvanhemmista oleva Lindan tyttö yksin, ja sillä ainakin on sellaset tosi herkät ja pehmeät silmät, eikä se ole isokaan, en usko että tekis kellekään pahaa, tossa se on yksin minidunassa. Pitäis vaan jostain saada pari poikaa. Meillä on nyt mieskato.

Nape

Voi onpa ikävää lentsu :(   Ihan tuli surku kyllä pienen takia.

Mä oon lähdössä perjantaina hakeen Foordille kaveria.

lentsu

Uskon silti että tuohon aggressioon pystyy pitkäjänteisesti jalostamalla vaikuttamaan. Näkikö kukaan äskettäin tv:ssä tullutta koiradokumenttia, joka oli muutenkin mielenkiintoinen, mutta sitten siinä oli se venäläinen kettutarha, jossa oli kaksi koetarhaa a ja b toisessa vain kettuja, joita oli vuosikymmeniä jalostettu niin, että aggressiivisia yksilöitä ei oltu käytetty lainkaan vaan pelkästään rauhallisia, ja toinen verrokkitarha b jolla oli annettu aggrejen olla mukana jalostuksessa. Ero näillä ketuilla oli kuin yöllä ja päivällä.  Ja erikoista kyllä niihin ei-aggressiivisiin oli alkanut tulla myös valkoisia värimuunnoksia, luppakorvia ym. domestikoitumisen merkkejä. Ne olivat kuin koiria. Toisen tarhan asukit taas meinasivat tulla häkin läpi päälle.

Mutta jos tää tieto yhdistetään roboihin, voidaan luoda vaikka kaksi kokonaan erilaista robolinjaa, joista toinen a on täysin erakko, tappaa lajikumppaninsa, ja toinen b on sosiaalinen ja menee hyvin vaikka pienissä laumoissa. Ihan varmana, sanon mä!  Pitää vaan valita, ketkä lisääntyy.

S.D.G.

^ Mä ainakin näin ja se kyllä oli aika jännä. Ne ketuthan oli tosiaan kuin kotikoiria! Muakin alkoi inspiroida se dokkari hamsterillisesti. Eihän se voi vaan mennä niin, että roboista alkaa tulla yksinäisiä tappajia, ei mitenkään. Noiden eläkeaggretalvikoiden kanssa tuskastelleena oon pitkään miettinyt, että ehkä hieman liian vähän jalostussuunnitelmissa huomioidaan eläinten sosiaalista luonnetta. Kyllähän siihenkin pystyy oikeasti jalostusvalinnalla vaikuttamaan, ihan niin kuin ne ketutkin sen osoittaa. Kirjasinkin sen sitten yhdeksi tärkeimmäksi prioriteetikseni kasvattajanimianomukseni jalostussuunnitelmaan.  :P

By the way. Harva asia ärsyttää niin paljon kuin vanhat, aiemmin oikein hyvät juomapullot, jotka yhtäkkiä päättävät, että no can do, nyt tuli eläkeikä vastaan ja kastelevat hamstereiden pahnat. >< Eipä sitten muuta kuin kuivattelemaan ja vaihtelemaan viimeisillään tiineen naaraan kuivikkeita, huoh.
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Minttu

Meidän vajaa puolivuotiaalla syrkkitytöllä tuntuu kutiavan turkki kovasti. Rapsuttaa itseään kovasti ja tunkee itseään mahdollisimman pienistä koloista ja hankaa kylkiään tasoja yms vasten, joskus heittää itsensä myös selälleen tavalla joka muistuttaa talvikon kylpyhiekassa kylpemistä.

Kannattaako ensin kokeilla kuivikkeen vaihtoa (tällä hetkellä käytössä kutterinpuru) vai pitäisikö mennä näyttämään suoraan eläinlääkärille?

Mustikkamaan

Kuulostaa vain terhakkaan naaraan "hormonimyrskyiltä" näin ensisijaisesti. En tiedä tarkalleen itsekään mistä ne johtuvat, mutta olen tavannut moista käytöstä useammallakin omista naaraista. Osalla jatkuu jonkin aikaa, osalla menee ohi nopeasti.

Jos sen sijaan iho menee rikki, turkki alkaa vaikuttaa epänormaalilta, eläin muuttuu aivan hysteeriseksi, ei malta edes nukkua päivisin tai tulee muita yleisoireita, niin sitten eläinlääkäriin.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Sohvi