• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsterin rekisteröiminen + papereiden tekeminen poikasille

Aloittaja -ssanna-, 02.03.08 - klo:18:58

« edellinen - seuraava »

-ssanna-

Voisitteko kertoa hamsterin rekisteröimisestä kun itse en oikein tiedä siitä..  :pihalla: Voiko paperittoman hamsterin rekisteröidä? Eli oma kasvattini, vanhemmilla paperit, pojalla ei.
Syyrialaiset:
Minni (lk musta kilpikonna)
Muhku (lk Keltainen Musta)


Ninde

#2
Lemmikkirekisteristä ei näköjään ole vielä ohjetta SHY:n sivuilla, tässä hieman tietoa:

Rekisteröinnille ei ole vaatimuksia, kaikki puhdaslajiset hamsterit voi rekisteröidä. Rekisteröinnin tekee kasvattaja tai omistaja. Rekisteröintimaksu 1€/hamsteri, ei määräalennuksia.

Rekisteröinti tapahtuu muutoin samoin kuin jalostusrekisteriin (johon siis tarvitaan L1-maininta näytttelystä) rekisteröinti, mutta rekisterikaavakkeesta ei tarvita kakkoskappaletta, yksi kaavake riittää. Tämä palautetaan omistajalle numeron ja leiman kera, yhdistyksen arkistoon ei jää paperia. SHY VL -arvoon ei tarvitse rekisteröintiä, muihin valionarvoihin tarvitaan edelleen L1-maininta sekä rekisteröinti jalostusrekisteriin.

Lemmikkirekisteriä ylläpitää Heidi Lehikoinen.

Anonymous

#3
Lainaus käyttäjältä: "-ssanna-"Eli oma kasvattini, vanhemmilla paperit, pojalla ei.
Olenko nyt tyhmä vai miksi en ymmärrä, siis eikös kasvattaja itse tee poikasten paperit, niin mä ainakin olen tehnyt, eihän niitä kukaan muu tee? xD  eli miksi et ole tehnyt sille pojalle papereita?

-ssanna-

#4
ööh.  :huh  Jos tekee paperit niin miten ne tehdään?  :pihalla:  :oops:  pitääkö tehdä netissä vai missä?
Syyrialaiset:
Minni (lk musta kilpikonna)
Muhku (lk Keltainen Musta)

Minski

#5
^ Voit tulostaa kaavakkeen tuolta ja täyttää sen sitten itse:
http://www.hamsteriyhdistys.net/esitteet_kaavakkeet.php :)

Tai sitten voit tehdä vastaavan kaavakkeen itsekin, jossa siis esiintyy kyseiset tiedot kuitenkin.
Hamsteriton tätä nykyä

Tatu

#6
Tämä nyt vähän ohi aiheen, mutta onko mahdollisuutta saada noita rekisterikaavakkeita ja näyttelyiden ilmoittautumiskaavakkeita muussa kuin tuossa pdf- muodossa? Meillä kun nuo ei näy..

-ssanna-

#7
Mites kun tuohon näyttää tarvitsevan rekisterinumeron? meidän hamsterit ei oo rekisteröityjä.  :pihalla:

"edit"
Luinkin sieltä hamsteriyhdistyksen sivuilta; "Hamsterin voi rekisteröidä, kun se on saanut Suomen Hamsteriyhdistys ry:n hyväksymän näyttelyn ulkomuotoluokan tuomarilta Laatu 1
-maininnan. Maininnasta tulee kortti, joka liitetään rekisteröinnin yhteyteen. Sitä ennen rekisteritodistus toimii hamsterin tietolomakkeena.
Hamsteri on rekisteröity, kun tässä kaavakkeessa on rekisterinumero ja Suomen Hamsteriyhdistys ry:n virallinen leima.
Kun hamsterin nimeä käytetään virallisissa yhteyksissä, kuten näyttelyissä, poikasten rekisteripapereissa jne., tulee käyttää tässä kaavakkeessa"
Syyrialaiset:
Minni (lk musta kilpikonna)
Muhku (lk Keltainen Musta)

Ninde

#8
Lainaus käyttäjältä: "Tatu"Tämä nyt vähän ohi aiheen, mutta onko mahdollisuutta saada noita rekisterikaavakkeita ja näyttelyiden ilmoittautumiskaavakkeita muussa kuin tuossa pdf- muodossa? Meillä kun nuo ei näy..
Rekisterikaavakkeesta on tulossa word-versio jossain vaiheessa. Adobe readerinhan saa muuten ladata ilmaiseksi koneelle esim. täältä //http://www.adobe.com/fi/products/acrobat/readstep2.html, jotta voi pdf-muotoisiakin lomakkeita katsella. Paperiversioita molemmista voi tilata Heidi Lehikoiselta. Ja näyttelyihinhän voi nykyään ilmoittaa myös sähköpostitse, joka onkin suositeltavaa. http://www.hamsteriyhdistys.net/sp_ilmo.php


Lainaus käyttäjältä: "-ssanna-"Mites kun tuohon näyttää tarvitsevan rekisterinumeron? meidän hamsterit ei oo rekisteröityjä.  :pihalla:
Niin sen rekisterinumeron saa sitten kun hamsterin rekisteröi. Eli kasvattaja täyttää ensin jokaiselle poikaselle rekisteripaperit ja sitten joko kasvattaja rekisteröi halutessaan koko poikueen lemmikkirekisteriin tai uusi omistaja rekisteröi lemmikkirekisteriin tai jalostusrekisteriin (johon vaaditaan L1-maininta, minkä voi saada vain näyttelyiden ulkomuotoluokasta). Eli tuo rekisteripaperi lähetetään rekisteröijälle, joka lähettää paperin takaisin rekisterinumeron ja yhdistyksen leiman kera, jonka jälkeen hamsteri on rekisteröity. :)

-ssanna-

#9
Kiitos taas kun valaisitte minua!  xD  :)
Syyrialaiset:
Minni (lk musta kilpikonna)
Muhku (lk Keltainen Musta)

anye

#10
Eli ensimmäisenä semmoinen kysymys, että voiko paperittoman ja paperillisen hamsterin poikaset rekisteröidä? ja miten rekisteröinti tapahtuu?

Miten voi hakea kasvattajanimeä ja voiko sitä hakea täysi-ikäisen kaverin kanssa, jos itse on alaikäinen? (Ei tosin vielä ole ajankohtaista,mutta...)

 :c8  ihan sekasin näistä asioista...:P

Katar

#11
Kandee lukee yhdistyksen sivuja läpi  ;)

//http://www.hamsteriyhdistys.net/kasvattajanimisaannot.php
[size=150]Kata[/size]
Ihminen on aina niin onnekas tai onneton miten itseään ajattelee

anye

#12
Jep, :oops:  löysinkin noi ohjeet vielä samana iltana kun vähän haeskelin... :roll:

BooBoo

#13
Kysynpäs minäkin nyt tässä  :)  Eli nyt kun haluan rekisteröidä tuon BooBoon sen saatua Tampereella L1:n niin täytän siis kaksi kpl nuita kaavakkeita? Ja laitanko sitten oman nimeni tuohon kasvattajan kohdalle? (Vaikka en ole BooBoon kasvattaja - vaan omistaja. Kasvattajan tiedot ovat kyllä olemassa minulla)

Entäs sitten tuo Serti? Olenko ymmärtänyt oikein, että nyt BooBoo sa tuon "näppylän"  :D  nimensä perään, eli BooBoo*?

Pitääkö arvostelukaavakkeesta olla kopio mukaan? Entäpä Sertistä? Sen ymmärsin että kuitti maksetusta rekisteröinnistä pitää olla ja palautuskuori merkkeineen. Onko rekisteröijä sama kun v.2007, eli Heidi Lehikoinen? (Yhdistyksen sivuilla se on viimeisin tieto)

Kiitos jos joku viitsi opastaa aloittelijaa  :oops:

Ninde

#14
Lainaus käyttäjältä: "BooBoo"Kysynpäs minäkin nyt tässä  :)  Eli nyt kun haluan rekisteröidä tuon BooBoon sen saatua Tampereella L1:n niin täytän siis kaksi kpl nuita kaavakkeita? Ja laitanko sitten oman nimeni tuohon kasvattajan kohdalle? (Vaikka en ole BooBoon kasvattaja - vaan omistaja. Kasvattajan tiedot ovat kyllä olemassa minulla)
Kyllä, kaksi kappaletta kaavakkeita. Toinen lähetetään sinulle sitten takaisin numeron ja leiman kera. Ja kasvattajan kohdalle tulee tietysti kasvattajan nimi.

Lainaus käyttäjältä: "BooBoo"Entäs sitten tuo Serti? Olenko ymmärtänyt oikein, että nyt BooBoo sa tuon "näppylän"  :D  nimensä perään, eli BooBoo*?
Serti merkitään tähdellä nimen perään.

Lainaus käyttäjältä: "BooBoo"Pitääkö arvostelukaavakkeesta olla kopio mukaan? Entäpä Sertistä? Sen ymmärsin että kuitti maksetusta rekisteröinnistä pitää olla ja palautuskuori merkkeineen. Onko rekisteröijä sama kun v.2007, eli Heidi Lehikoinen? (Yhdistyksen sivuilla se on viimeisin tieto)
Ei tarvitse kopioita mukaan (sertiähän ei rekisteröintiin edes tarvita). Rekisteröijänä toimii Salla Salonen, yhteystiedot löytyy hallitus-sivulta.