• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Millaisia mökkejä hamsuillanne on ?

Aloittaja Minski, 24.07.07 - klo:00:39

« edellinen - seuraava »

Lakupekka

#210
Meillä ostettiin alunperin hamsuille sellaiset pienet '' linnat '' jonka päällekin pääsee. Nykyään hamstraan ihan kamalasti noita pahvilaatikoita. Onneksi rikkovatkin vähän sitä mittaa mitä tuon. :lol:

Meijän dunien mukana on tullut paljon erilaisia muovi mökkejä, en vaan tykkää niistä muovisista. Ne ei vaan näytä hyvältä siellä mökissä.
Sydämen hamstrasivat pikku paholaiset,

Syrkki Wen ‹3
Kiinari Elli. ‹3

Suklaa

#211
^Mullakin on kaapissa pölyttymässä noita muovimökkejä. En ole käyttänyt niitä pitkään aikaan, koska ovat liian pieniä syrkeille ja ne on tosi hankalia avata (niissä on sellainen avattava katto). Pahvimökit ja paperi-iglut ovat mielestäni parhaita, koska ovat halpoja, käteviä ja helppo vaitaa tarpeen tullen uuteen :D  Myös puumökit ovat kivoja :haha
hamsteri Nöpi, lk normaali uros
hiiret Suklaa, Pähkinä ja R.I.P. Piparminttu

Lisette

#212
Mistäs niitä keraamisia hedelmä/marjapesiä saikaan ? Sellasia, missä pohja on aukinainen.
[size=85]ex-feliX.[/size]

Wiivi

#213
Sellainen oranssi (aika pieni) joka tuli dunan mukana ja sitten värkättini kaverin kanssa sille vähän sopivamman kokoisempi pesämökki laatikosta, jossa tuli kännykkä. Se vaikuttaa paljon sopivammalta  :)
[size=85]Lola lk vaalea keltainen 05.01.2010 ?[/size]

Cindy

#214
Käännetyn pahvilaatikko tason alla aina poika nukkuu. :) Kukkaruukku ja paperi-iglu myös toimivat nukkuma paikkoina.
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3

Miipemi

#215
Napilla on erillaisia pahvilaatikoita, kukkaruukku joka tippui äidiltä, niin siihen tuli sopivasti oviaukko (jouduin kylläkin hiomaan sen oviaukon ensin), 3 erilaista puista pesämökkiä ja kookospähkinä. Yhden pesämökin Nappi lahjoitti Nepparille (Nepparin omistaa Nappula) :)
Uros syrkki Peter Pan "Mickey" lk musta vn 16.4.10 <3

Louna

#216
- Puumökkejä (itsetehtyjä ja eläinkaupasta ostettuja)
- Keraamisia "vihannesmökkejä" eläinkaupoista (esim. maissintähkän tai vesimelonin muotoinen)
- Pahvilaatikoita (karkki- ja puurohiutalelaatikot ym.)
- Väärinpäin käännettyjä kukkaruukkuja, joiden kylkeen leikattu ja hiottu aukot
- Pahviputkissakin on toiset halunneet nukkua
- Häkin mukana tulleita muovimökkejä olen laittanut joskus ihan vaan virikkeeksi tai herkkupiiloksi, mutta yksi hamsteri halusi nukkua sellaisessa... Piti ottaa se pois, kun sisältö hieman kostui nopeasti ja mökki tuntui epähygieeniseltä ja ahtaalta

Pahvilaatikot ovat olleet hamstereille mieluisimpia, samoin kukkaruukut. Pahvilaatikko on helppo ja halpa ratkaisu, ja hamsteri tykkää kun saa järsiä sitä mieleisekseen  ;) Muutamat hamsterit ovat myös tykänneet nukkua pahvilaatikon alle kaivetussa pesässä. Kukkaruukku on taas siistimmän näköinen, ja moni hamsteri ei ole ruukun jälkeen missään muussa mökissä suostunut nukkumaan. Se on varmaan mukavan pimeä ja suojaisa paikka nukkua, ja ruukun materiaali pitänee lämpöä hyvin sisällä, mutta päästää ilman myös vaihtumaan sopivasti.

En käytä puisia tai keraamisia mökkejä joissa on pohja, koska pohja tuppaa imemään itseensä likaa ja haisee pesemisestä huolimatta esim. pissille...  :roll:

/

Lainaus käyttäjältä: "feliX."Mistäs niitä keraamisia hedelmä/marjapesiä saikaan ? Sellasia, missä pohja on aukinainen.

Mä löysin sellaisen isohkon avonaisella pohjalla olevan vesimelonin Jyväskylän Faunattaresta. Noita tulee aina vastaan siellä täällä yksittäisinä kappaleina, harmi vaan kun yleensä myydään vaan niitä umpipohjaisia miniversioita. Kannattaa kysyä, voisko joku eläinkauppa tilata haluamasi mallin. Mä oon joskus saanut eläinkaupassa selata niiden jotain tilauskuvastoa ja etsiä, oisko siellä jotain mitä tarvitsen.
-Ihmiset ovat unohtaneet tämän totuuden, sanoi kettu. Mutta älä sinä unohda sitä. Sinun on vastattava aina siitä, mitä olet kesyttänyt. (Antoine de Saint-Exupéry: Pikku prinssi)

Minihamsteri

#217
Ennen oli Tepalla semmonen iso paperi-iglu, mutta otin sen
pois ja vaihdoin tilalle itse tekemän puumökin. Iikulla taas
on semmoinen keltainen muovimökki, jossa on punainen katto.
Siellä se on tykännyt nukkua, ja nukkuu siellä nytkin.  :)

Maranth

#218
Meillä on just noita keraamisia mansikoita, missä on pohja auki. Eniten kaupaksi menee kuitenkin paperi-iglu, jossa se on lähes koko ajan. Jotain muovisiakin oon yrittänyt tyrkyttää, mutta ei kelpaa.  :kieli
[size=85]Dino, vkh tv, normaali ?[/size]

Miharu

#219
Meilläkin se Aapon keraaminen kurpitsa (pohjasta auki) on ostettu eläinkaupasta, täältä Rovaniemen Lemmikin valinnasta. Taisi maksaa jotain kympin verran  :)
+ kääpiöluppa ja nelivarvas.

nemuli

#220
Tämmösen mökin isi Ronjalle teki, ei ole kyllä pikku prinsessa paljoa käyttänyt, kakkakoppina pitää...  :roll:

Vevve

#221
^ Ihan sairaan hieno!  :shock:

nemuli

#222
Ja minä en tietenkään ole sattunut perimään mitään puukässätaitoja. Muuten olisin koko ajan jotain Ronjalle värkkäämässä :--3

GaneshaX

#223
Sievä mökki  :sydan
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Cindy

#224
Ihana mökki! :sydan mullakaan ei oo ollenkaan minkäänlaisia puukässätaitoja, ois kyllä kiva värkkäillä jotain..
Jasu 20.04.2007 <3
Toshio 16.02.2010 <3