• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Tampere, 23.2.2013

Aloittaja P4tt4, 27.11.12 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

saija

Sairaita hamsujahan ei sais näyttelysääntöjenkään (?) mukaan tuoda näyttelyyn. Että vaik ei sokru nyt tartukaan niin kyllä kotiin jättäisin .

Ana

Mää kerkesin ne jo ilmota -_- eihän nuitten kunnossa mitään vikaa oo. Menee ja vipeltää ja juoksee pyörää niinkö kaikki muukki.

jonna

#152
Joo mutta sairaita ne on silti. Sitä kun ne ei osaa kertoa onko niillä kuin paha olo. Jos lukee yhtään mitä oireita ja tuntemuksia diabetes aiheuttaa ihmisillä niin tuskin se kovin paljoa eroaa hamsuillakaan. Toisin sanoen niiden olotila ei taatusti ole hyvä. ELäin ei näytä kipujaan eikä osaa puhua ja kertoa kuinka se voi. Jättäisin ne kotiin, ihan niiden eläinten itsensä takia. Diabetes on sairaus, ne on kipeitä eikä diabetestä sairastava eläin kuulu näyttelyyn.
Ilmottautumiset saa varmasti peruttua.

Ana

#153
Tuskimpa saa perua kun ne on sitovia :( Voihan tota silti joltaki kysyä saisko ne peruttua.

edit: No niin nyt on kysytty, ja katotaan saako ne perua. Aika nolo moka kun en tajunnu tota sairautta tollee :/

Sintturainen

^Eihän eilen ennen puolta yötä ilmoaika ollut vielä ees loppunut. Mä oon käsittänyt että kun ennen sitä peruu laittamalla ilmojen vastaanottajalle mailia, se on ok. Vai olitko jo kerennyt maksaa ilmot?

Nyt pitäs vielä kaks viikkoa malttaa ootella  :hyper: Paitsi ensin tietenkin odotellaan malttamattomana eläinmääriä!

Ana

Kerkesin jo maksaa :/

Ely

#156
Eläinmäärät:

LK syrkit: 39 kpl
PK syrkit: 59 kpl
Syrkit, ei-standardi: 11 kpl
Kiinankääpiöhamsterit, standardi: 14 kpl
Kiinankääpiöhamsterit, ei-standardi: 2 kpl
VKH campbellit, standardi: 7 kpl
VKH campbellit, koestandardi: 4 kpl
VKH campbellit, ei-standardi: 2 kpl
VKH roborovskit, standardi: 18 kpl
VKH roborovskit, koestandardi: 6 kpl
VKH roborovskit, ei-standardi: 8 kpl
VKH talvikot: 25 kpl
Lemmikkisyyrialaiset, urokset: 47 kpl
Lemmikkisyyrialaiset, naaraat: 39 kpl
Lemmikkikääpiöt: 22 kpl
Lasten lemmikki: 19 kpl

Meni tovi roboja uudelleenlaskiessa kun normaalit oli ilmoitettu ei-standardiin ja lomake tulkitsi koestandardivärit standardiväreiksi  :10125b5d:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

MirkkuH

Varmaan mun normit  :msilly: ...kun en saanut toimimaan tuolla firefoxilla, en älynnyt miten saan sinne ei-standu värit, kun siellä ei ollut kaikkia vaihtoehtoja roboille, puuttui valkoinen lakillinen ja isabellahusky laikukas...en sitten älynnyt miten laittaan ja menin explorerin puolelle ilmoamaan  :malla2:

Ely

Aww ei se mitään, ne on nyt korjattu. Jatkossa klikkaile vaan ne normaalit sieltä valikosta, muut voi pistää ei-standuna kun esim. valkoinen lakillinen ja isabellahusky laikukas niitä on.  :misc_aai:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Tinjau

Kivasti pk syrkkejä tullu :D

viiru

#160
Mukavat eläinmäärät! :) Ruotsalaisille tuomareille, sekä luonnollisesti lemmikkiluokkiin pystymme ottamaan vielä muutamia jälki-ilmoittautumisiakin näyttelypaikalla. Mikäli suunnittelette jälki-ilmoittautumista, muistattehan varata tarpeeksi aikaa jälki-ilmokaavakkeiden täyttämiseen.

Ajantasainen toimihenkilölista löytyy aloitusviestistä:
Lainaus käyttäjältä: viiru - 27.11.12 - klo:16:25
Näyttelyn toimihenkilöt (SHY päivittää)

Tuomari: Päivi Virtanen (Standardiluokan lk syyrialaiset, koe- ja ei-standardiluokan syyrialaiset)
Sihteeri:
Assistentti:
Koearvostelu: Ely Vihavainen
Sihteeri:
Assistentti:

Tuomari: Niina Eskelinen (Standardiluokan pk syyrialaiset)
Sihteeri: Harmo
Assistentti: saija

Tuomari: Lotta Ling (SWE) (Standardiluokan vkh talvikot, kiinankääpiöhamsterit)
Sihteeri: Satu Evilampi (täydennyskoulutus)
Assistentti: Mikki & Hajime
Harjoitusarvostelu: Martina Munther
Koearvostelu: Satu Karjalainen
Sihteeri:
Assistentti: Terttu

Tuomari: Sebastian Mårtensson (SWE) (Standardi-, koe- ja ei-standardiluokkien vkh roborovskit ja vkh campbellit)
Sihteeri: Sirpa
Assistentti: Ana & Hajime
Koearvostelu: Satu Karjalainen

Tuomari: Niina Hämäläinen (Lemmikkisyyrialaisurokset)
Sihteeri: MK
Assistentti:

Tuomari:  (Lemmikkisyyrialaisnaaraat)
Sihteeri:
Assistentti:

Tuomari: Saana Kankare (Lemmikkikääpiöhamsterit & lasten lemmikit)
Sihteeri:
Assistentti: Viivi

Toimihenkilöksi voit ilmoittautua vastaamalla viestiketjuun tai lähettämällä yksityisviestiä jollekin Suomen Hamsteriyhdistyksen hallituksen jäsenelle! :)

Lemmikkisyyrialaisille otetaan ilman muuta toinen tuomari. Tuomarivastaavamme Marjut ilmoittanee mahdollisimman pian, kuka lemmikkisyyrialaisnaaraat tuomaroi tässä näyttelyssä. Jahka tämä tieto on vahvistettu, pääsemme myös lähettämään näyttelyvahvistuskirjeet ennakkoon ilmoittautuneille.

Vielä olisi paljon etenkin sihteerin paikkoja vapaana! Nämä ovat aivan ehdottomia tehtäviä saada täytetyksi, sillä ilman sihteeriä ei tuomari pysty aloittamaan arvosteluita. Sihteerin tehtävänä on sanella tuomarin kommentit eläimen arvostelukaavakkeeseen. Tehtävä edellyttää hyvää keskittymiskykyä. Ensikertalaiset opastetaan alkuun, eli ei kannata pelätä vaikka homma ei olisi ennalta tuttu.
Cheersbigears-talvikkokasvatus

Henni

Olen nyt pari päivää arponut uskaltaisinko sihteerin hommaa kokeilemaan... Siihen tulokseen nyt tulin, että enköhän mä siitä selviäisi, joten voisin tulla vaikka lemmikkikääpiöiden & lasten lemikkien sihteeriksi.
Pienellä tassulla voi jättää suuren jäljen sydämeen.
Muistoissa monia ihania nappisilmiä
Tällä hetkellä kotona ihastuttaa 1 syrkki ja 4 talvikkoa

saija

Ihan sopivasti noita eläimiä. Campsyjen luokkiinsijoittelussa lienee jotain häikkää, kun itse oon ilmottanut 4 standardicämpsyä... silloin n. vuosi sittenhän opalit, keltaiset ja dovet siirrettiin standardiin. Oiskohan noi menny viel luettelossa koe- standardiin :icon_que
stion:

Tinjau

Ääk josko sitä sihteeriks uskaltais ekaan kertaa. :D  :nuija:

Ely

Lisäsin Jarmon mulle sihteeriks  :icon_cheesygrin: Assistentti ois vielä kiva  :sydan:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."