• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Itsetehdyt asumukset

Aloittaja Maikkis, 17.07.07 - klo:17:06

« edellinen - seuraava »

Azuca

#60
Minä tein yhden "terran" hamuille vanhasta telkkarista. Otin sisältä kuvaputken, johdot ja kaiken irtoavan pois, laitoiin pleksiä ruudun kohdalle, ja verkotin kaikki muut usommat reikäkohdat tiheällä verkolla. ^^
Pienenpieni.

Mustikkamaan

#61
No ohhoh! Kunnon tee-se-itse :D  :sydan
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Avalon

#62
Ohhoh! xD Aika hieno varmaan! Kunno hamsu TV! ;D Hieno idea! Ajattelee että meenpäs katsomaan telkkaria niin hamsu ohjelmaa tulee aina vaan :P
Syyralaiset:
Lilli, lk normaali 02.08.2008 - 02.08.2010
Laikku, lk vn normaali 02.08.2008 - 29.01.2010

Talvikot:
Obe-Liski "Obelix", helmiässafiiri 28.08.2009 -->

Meillä pyörii myös pari rotta ystäväistä \":)\"

Jane_O

#63
Lainaus käyttäjältä: "Azuca"Minä tein yhden "terran" hamuille vanhasta telkkarista. Otin sisältä kuvaputken, johdot ja kaiken irtoavan pois, laitoiin pleksiä ruudun kohdalle, ja verkotin kaikki muut usommat reikäkohdat tiheällä verkolla. ^^

Kuviijaa!  :yes:
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

Tüna

#64
Mulla asuu tuo robopoika ihan tavallisessa läpinkyvässä muovilaatikossa (maksoi Tokmannilla about 5 euroa), jossa on verkosta taivutettu kansi ja juomapulloa varten poratut reiät, joista pullo on sitten rautalangalla kiinni.

Helppo pestä, sisälle näkee hyvin joka suunnasta ilman häikkää, eli tykkään tosi paljon. Pinta-alaa on ehkä ihan pikkusen vähemmän kuin minidunassa, mutta hyvin tuo tuolla näyttää viihtyvän.

Vevve

#65
Mulla on semmosesta isosta läpinäkyvästä, vähän sumeasta Ikean muovilaatikosta tehty boksi. Ei vakituisessa käytössä, mutta ajaa asiansa kuitenkin varakotina ihan hyvin. Reunaan en ole viitsinyt tehdä mitään verkkoikkunaa kahdesta syystä - kissat ja muovin kovuus. Jo kannen puhkominen verkkoa varten oli tuskaa, enkä saanut oikeastaan itse mitään tehtyä vaan piti pyytää joku vahvempi apuun.  xD

Terraarioita olisi hienoa tehdä itse, kun dunat sun muut ovat kamalan riemunkirjavia ja rumia. Pleksi vaan on hirveän kallista...

.Henna.

#66
voisittekos laittaa jotaa linkkiä jossa olis hamsun terran ns: valmistus ohjeet=)???

Vevve

#67

Jenniliini82

#68
jep..eli ajattelin hankkia toisen kääpiön ja olis kiva saada koti sille halvemmalla. eli mistä eri paikoista voi ostaa tuommoisia läpinäkyviä muovilaatikoita joissa on muovikansi.asun nokialla eli mikä olis lähin liike mistä sais...esim.tampereelta...

blood.and.tears

#69
^Käyppäs ihan tavarataloista/halpahalleista tsekkaamassa, niissä on aina jotain muovilaatikoita, eli säilytyslaatikoita (prisma, vapaavalinta, tarjoustalo yms.).
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

GaneshaX

#70
Sitten kun olisi isompi kämppä alla olis kiva tehdä bleksiterra mamma asumukseksi. Olen jostain lukenut ohjeetkin sellaisen tekoon, mutta katsotaan sitten mitä siitä tulee XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

Tunturisusi

#71
Ajattelin tunkea nämä kysymykset tänne kuin tuonne Kuvia ja keskustelua hamsujenne asumuksista, koska arvelin että täällä osattaisiin paremmin neuvoa. : )

1. Jatapetin myyjä tilasi minulle Maxi Dunan sinne kauppaan, kolmas päivä menen maksamaan, se on siis jo saapunut. Katossa pinnaväli 2 cm, millaista verkkoa pitäisi ostaa, kallistakin? Kuten kuvasta näkee, pinnaosa käsittää suurehkon osan katosta.
2. Noista dunan juomapulloaukoista. Ne ovat molemmin puolin, voisiko joku kertoa halvan ja kätsyn tavan saada ne tukittua, ja jos vaikka vielä kuvaa olisi näyttää sydeemistä niin hyvä olisi? Ajattelin juomapullon saada pysymään teippaamalla akvaariomagneetin pulloon kiinni + toinen toiselle puolelle. Kai magneetti on sen verran vahva, että pysyy muovinkin läpi kiinni?

Jooh, kiitos. ^.^
[size=85]>> Tuntsari rapisee täällä.
>> Kämpillä lyllertää Pumpkin\'s Scary Skeleton aka Markku-Emppu. (aka Sieni >33)
>> In Memory
? Jesse, lk syyrialainen
? Kasper, lk syyrialainen, 11.06.2006 - 06.10.2008
[/size]

blood.and.tears

#72
Tästä sivulta löytyypi vastaus kysymykseesi: //http://www.hamsteriyhdistys.net/foorumi/viewtopic.php?f=4&t=28&start=800
Kotona tassuttelee
Cämpsyt Pilli ja Pulla
Puput Myrtti ja Tohveli
Maatiaiskisut MiuMiu ja Pantteri

Vevve

#73
Minua kiinnostaisi nähdä kuvia itsetehtyistä terraariokaapeista, kun nämä ketjun aiemmat kuvat eivät enää näy.
Itse olen jo pitkään suunnitellut rakentavani valmiista mappihyllystä tai muusta sellaisesta hamsukaapin jossa olisi edessä lasiset liukuovet ja takana yläosassa ilmanvaihtoverkko. Olisi kiva kuulla jyrsiikö hamsterit herkästi itsensä läpi tuollaisesta pinnoitetusta lastulevystä tai filmivanerista?

Satu-

#74
Tässä meidän hamsterihyllykkö valaistuksella ja ilman:



 

Rakennelmasta löytyy yhdeksän asumusta; ylimmän kerroksen 110x40 suuruinen syyrialaislukaali ja kahdeksan kääppäreille tarkoitettuja 55x40 kokoisia lootaa. Hyllykössä on lisäksi mahdollista yhdistää kaksi pienempää asumusta yhdeksi suureksi.

Pinnoitettuun lastulevyyn, josta tämä meidän hyllykkö siis on rakennettu, eivät ainakaan toistaiseksi hamsterit ole saaneet reilun puolen vuoden käytön aikana aikaan minkäänlaista jälkeä. Kuitenkin varmuudenvuoksi tuohon lasien takana kulkevan, purut sisälläpitävän matalan seinän eli "puruvallin" päälle on laitettu alumiinilista jyrsinnän estämiseksi. Alla oleva kuva toivottavasti selventää hieman. :)