Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - mirilii

Jaksamatta ottaa nyt kantaa sen kummemmin värinjalostusasiaan vaikka se mielenkiintoista olisikin, niin mä en ole kyllä koskaan jaksanut laittaa hamsteria sijoitukseen. Kuitenkin kyse on lyhytikäisestä eläimestä joka vie verrattain vähän tilaa. Mä haluan pitää jalostuseläimet itselläni. Tietty hamstereita olen lainaillut kavereille ja muille luotettavaksi havaituille ihmisille.
Voishan tietty kysyy et saisko Jyväskylän näyttelymestassa yöpyä.
Meillä on joskus tullut jollekin talvikolle valkoisia karvoja tappelun seurauksena kun ruven lähdettyä selästä karva kasvoi takaisin, mutta valkoisen värisenä. Ruskea täplä on ollut jollain takajalassa, mutta tollaista valkoista en ole kyllä aiemmin nähnyt.
Meillä on kyllä sujunut harvinaisen hyvin viimeaikoina pariskuntien yhdistämiset. Eläkeläispariskunnissakin monesti on auttanut ihan se, että on vaihtanut naaraalle jonkun toisen uroksen jos ensimmäisen kanssa naaras meinaa antaa urokselle köniin.

Meillä vain muutama hamsteri asuu yksin, pois lukien luonnollisesti nuoret lisääntymisikäiset naaraat joille ei jälkikasvua toivota.

Meillä on myös yksi veljespari, joista toinen poika jäi vähän vahingossa kotiin. Veljekset on elelleet nyt sovussa jo yli 7kk.
Mä oon Ninden sihteeri <3
Viiru tuomaroi lemmikkisyrkit.

Satu Evilampi tuomaroi syyriksiä muilta osin, mutta Niina Eskelinen ottaa koe- ja ei-standardisyrkit. Lisäksi hää tuomaroi talvikoita, on varmaan ihan odotettavissa samanlainen talvikkoryntäys kuin muissakin näyttelyissä. Pete arvostelee loput ulkkiskääpiöt. Jos muita kääpiölajeja ei tule älyttömästi niin Pete mahdollisesti arvostelisi lemmikkikääpiöt. Muutoin mä arvostelen ne. Näillä hahmotelmilla mennään!
Lainaus käyttäjältä: "Valeriana"Tulossa ollaan, mut mitenköhän pystyisin olemaan otuksineni kahdessa paikassa yhtä aikaa...?  :shock: Tarkoitukseni kun oli viedä pitkästä aikaa myös pari marsua näytille. harmi, et hamsterinäyttis ei nyt sit ookkaan Killerillä...

Keltsusta on autolla ihan lyhyt matka. Muutama minuutti menee. :)
Varmaan joku kyyti onnistuu matkikselta Keltinmäkeen. Tänne tulee myös bussi 27 ihan lähelle.
Keltinmäen asukastilalla on meidän näyttely, noista tiedoista poiketen siis. Silokkaantie 11 on osoite.
Mä ainakin ymmärsin että Patrician laikkuhommat loppuivat nimenomaan knikkiin.
22.03.09 - klo:17:22
Lainaus käyttäjältä: "mirilii"Juhahan on alkanut tekemään sitä sukutaulutietokantaa. Ongelmana nyt on ollut vähän se, että sukusiitoslaskuri ei toimi ihan aukottomasti. Tai toimii, mutta se menee hiukan sekaisin jos sillä koittaa oikein rutsattuja sukusiitoskertoimia laskea (se laskee prosenttia liikaa) mutta ihan sellainen perustietokanta on jo oikeastaan suht hyvissä kantimissa. Aika on vaan vähän kortilla työnteonkin ohessa, ja kun tietokantoja pitää rakentaa aika monta, koska lajejakin on useita.

Quottaan itseäni, ja vaikkei nyt Cushingin tautiin kuulukaan mitenkään, niin hamsukannat alkaa olemaan aika hyvällä mallilla. Voipi olla että tänään valmistuu viimeiselle lajille, eli syrkeille tietokanta. Tiukkaa testausta vähän pienemmässä piirissä ensin, ja kun bugit ja muut mahdolliset toimintaan vaikuttavat jutut on korjattu niin sitä päästään testaamaan laajemminkin. Mutta sukupuita ja muita tietoja päästään jokatapauksessa ihan pian jo naputtelemaan kantaan. :)
10.03.09 - klo:16:06
Joo, kyllä siihen voi lisäillä tietojakin, kunhan vaan saadaan keksittyä sopiva systeemi siihen. :) Eli kuka päivittää jne.
10.03.09 - klo:16:00
Lainaus käyttäjältä: "Oranssi"Xardanin emo oli tiukasti "linjattu" (sanon nätisti) seuraaviin hamsuihin: ensimmäiseen hamsteriini Toffo's Daffodiliin x3, sen täyssiskoon Toffo's Fortuneen x1, Fin Mva Mantelin Severiin x3 sekä Sunrise Graceen x2. Näistä Grace oli itse sukusiitoksen tulosta. En itse tehnyt Xardanin takana olevia linjauksia vaan muut kasvattajat. Oranssin Bluesin ja Sunrise Gracen poikue oli nätti ja ilmeisesti innosti kasvattajia hieman liikaa...

Oleellista kai olisi myös tietää, että miten kaukaa kyseiset nimet kertautuu. Kuitenkin kai on tärkeää, että sukusiitos tapahtuu mahdollisimman hitaasti, ja mahdolliset samat nimet ei kovin montaa kertaa vilahda yhdessä sukutaulussa. Kanta kestää hidasta sukusiitosta paremmin kuin nopeaa.
10.03.09 - klo:15:50
Me muutettiin eilen! Tai ei me, mutta hamsula kylläkin. Nimittäin keittiön puolelle olkkarista. Uusi hamsterihyllykin meillä on, siitä pitäisi napsia kuvia. Siihen mahtuu hyllylle aina kolme sinistä flättiä vierekkäin. Hieno on.  :sydan