• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

noora

#540
Mä olin tosi yllättynyt kuinka tehokas keino tuo oli. Tuo siis muutti tohon pikkuterraan (75 x 40 x 40) 120 x 70 terrasta, missä siis ei ollut tyytyväinen. Oli virikettä vaikka muille jakaa, mutta liukuoven rämpättäminen vei kaiken ajan.
Tossa pikkusessa oli ensin melkein se 40 cm purua, mutta vähensin tuohon määrään ja ongelma ei ole palannut.
Kaikki virikkeet on tuolla purun alla, ja terran takapuolelle purun alle hamsteri on kaivanut kunnon luolastot.
Tota juoksupyörää se ei käytä enää ollenkaan, ajattelinkin siis ottaa tuon välilasin ja pyörän pois ja täyttää senkin alueen purulla.
Hamsteria ei kyllä näy ikinä, ellei käännä terraa ja kurkkaa lasin läpi luolaan.  :mrgreen:
Sakura-talvikkokin on tyytymätön, mutta sitä ei purukasat niin hirveästi kiinnosta, se on enemmän sellainen pitkänmatkanjuoksija.
Tosin en mä ajatellutkaan, että se tuossa 60 x 40 terrassa viihtyisi, kun sen siihen kokeiluna sijoitin. Mietin vaan josko mummolla ois jo vauhti vähän hidastunut, mutta ei.  :mrgreen:
Taitaa olla tottumuskysymys, kun on niin isoja terroja asuttanut aina hän, ja semmoisessa saa sitten loppuikänsä viettää kun ei tuo terra kelpaa.

Rose

#541
Mistä kaikista kaupoista saa niitä muovilaatikoita, mistä voi modata bokseja? Suunnilleen jotain 60x30 kokosia pohjasta ja korkeus sellanen sopiva, saa kyllä olla isompiaki, ja miten paljon maksaa?

Vevve

#542
^ Olen koonnut sivuilleni pienen listan erilaisista lootamerkeistä.
//http://veerasofia.net/boxit.html

Rose

#543
Kitos vevve, paljon noilla ikean ja plast teamin bokseilla on hintaa? :)

edit. löysin noiden samlalootien hinnan, noita kympin bokseja vois ostaakki muutaman kappaleenki ku on niin halpoja :)

liinu

#544
Voiko vanhasta akvaariosta tehdä terraarion? Purevatko hamsterit silikonit, jotka pitävät lasin osia kasassa (ja vesitiiviinä)? Miten levän saa irti silikonista?

EmmaTi

#545
Voi tehdä, useat terrat ovatkin entisiä akvaarioita.
Kyllä se hamsteri ne silikonit jyrsii, mutta nehän on jo kalojenkin takia myrkytöntä silikonia. Ei ne kuitenkaan saa sieltä kulmasta lasien välistä sitä silikonia pois joka pitää akvan kasassa joten siitä ei tarvi olla huolissaan että seinät kaatuis  :)

Hyvä kansi on vaan syytä virittää terran päälle.

Yadell

#546
No niiiin. Vihdoin sain Ikeasta haettua Alvarille Detold-vitriinin. Jätin siitä vain tuon yhden oven + hyllyt laittamatta niin siitä tuli oikein toimiva terraario! :) Kokoahan tuolla on n. 160x40 ja se maksoi 50€. Ei siis kokoisekseen todellakaan kallis.



Joku parempi kansi pitää vielä tuohon kehitellä :)
Kotia sotkee syyrialainen hamsteri Iiro (Sateenkaaren Zuloisuus)
sekä pupukaksikko Aapo & Nelli.

Markka

#547
^Ihana!
Tommosen mäkin haluun!
Meillä asustelee: Yam Yam's Chamonix 'Nalle' pk musta s. 16.9-12
Novascotiannoutaja Myrock's Rum 'N' Coke 'Muru' s. 27.6-11
Paremmilla hamstrausmailla Bella lk musta vn s.13.9-10 k.15.9-12

Lillugga

#548
Lainaus käyttäjältä: "Markka"^Ihana!
Tommosen mäkin haluun!

Juu tosi hieno :)
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

noora

#549
Eheh, kävin kirpparilla.

Tuosta muotoutuu talvikon koti.

Pistetääs nyt tääkin, kun ajattelin kokeilla viihtyiskö Oona tässä. Sen käsitteleminen helpottuisi rutkasti.

Lillugga

#550
Tuo talo tai mikä onkaan on tosi siisti :) laitakkos sitten kuvia ku se on muokattu asumukseksi?
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

noora

#551
Joo mä laitan sitten kun saan jotain aikaiseksi.
Jonkun aikaa oon jo haaveillut nukkekotiterrasta, mutta nyt vasta löysin täydellisen nukkekodin.

Lillugga

#552
Okei :)
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

Nappula

#553
Tämmöisen löysin:

http://www.huuto.net/kohteet/terraario- ... /186138053

"Kultakehyksinen vanha akvaario josta otettu irti päätylasi kun tarkoitus oli laittaa uudet lasit ja käyttää akvaariona, into loppui kesken... =) Lasi siis ehjä ja tallella, kaipaa vaan uutta silikonia.
Tästä siis halvalla terraario pikkuelukoille. Koko p120xl35xk45, tilavuus siis n. 180l. Laseissa käytönjälkiä ja kantta ei ole. Vain nouto. Kuvia saa sähköpostiin ja paikanpäälle saa tulla katsomaan."

Ja osta heti-hinta on 15 euroa. Eli ei siis kallis ollenkaan. Ostaisin itse varmasti jos pääsisin tuonne asti hakemaan. Orimattilassa siis on tämä terra.
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

Lillugga

#554
Nyt tuli siivottua Vilperin duna niin sisustin sitä hieman erillain:





Näytti tykkäävän paljon uusista virikkeistä kun dunan sisustus oli vähän tylsä ennen kuin sisustin tämän uudelleen. :)
Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3