• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Kuvia ja keskustelua hamsujen asumuksista -4

Aloittaja Mandi, 02.11.10 - klo:09:44

« edellinen - seuraava »

Shimmer

#525
Lainaus käyttäjältä: "Nenannabanna"Tässä on Silppurin koti, Silppulinna. Onkohan tuo syrkille liian korkea pudotus jos se kiipeää ketjuja pitkin kattoon ja putoaa sieltä? Silppuri on aiemmin tehnyt niin, kun riippukeinu oli vähän eri lailla. Mutta ei se ollut millänsäkään, meni vaan uudestaan ja tippui taas. Tässä on siitä video: //http://vimeo.com/24658915. Mutta voiko se siis olla haitallista, vaikka hampsteri käyttäytyy niin kuin mitään ei olisi tapahtunut? Mietin vaan, että pitäiskö noi ketjut vaihtaa vaikka fillarin jarruvaijereiksi, ettei niitä pitkin pääse kiipeämään. Koko terran korkeus on jotain 60 cm.

edit: lisäsin videolinkin

Tostahan tuli hieno! :)

PS. Multa ostettu terra  :P

Rose

#526
Tää on mun mielestä tosi edullinen siihen nähden että on yli minimisuositusmittojen (syyristen) ja on kuitenkin nettikaupasta eli on ihan uusi, vois itekki ehkä pistää tilaukseen http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... eri/195813 :)

EmmaTi

#527
Lainaus käyttäjältä: "Rose"Tää on mun mielestä tosi edullinen siihen nähden että on yli minimisuositusmittojen (syyristen) ja on kuitenkin nettikaupasta eli on ihan uusi, vois itekki ehkä pistää tilaukseen http://www.zooplus.fi/shop/jyrsijat/hak ... eri/195813 :)

On ihan älyttömän halpa, huono puoli on se että on vain yksi minikokoinen luukku tuossa katossa, sivussa ei luukkua lainkaan joten esim hamsuhyllyyn aika huono häkki kun pitäis vetäistä kokonaan pois hyllystä että saa hamsun ulos.

Anonymous

#528
Häkkeihin saa ite lisättyä luukkuja jos tarvitsee.

EmmaTi

#529
No tohon vois kyllä pitkälle sivulle tekaista reilunkokoisen luukun. Sitten siitä tulis ihan hyvä. On muuten hiukan tiheämpi pinnaväli kuin hamsuhäkeissä yleensä joten sopinee myös hiirulaisille yms

Rose

#530
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"Häkkeihin saa ite lisättyä luukkuja jos tarvitsee.

Mä en oo kuullukkaan, miten pystyy ja onks kauheen vaativaa?

Anonymous

#531
Kalterihäkkiin on helppo lisätä kun katkoo luukun verran pinnoja hyvillä pihdellä taikka rautasahalla. Ei ole vaativa tehtävä  :grin

Rose

#532
Okei kiitos, katotaan sitku toi häkki tulee, onko meillä ees yhtään työkaluja, taitaa olla mökillä kaikki, mutta ei mulla ole vielä edes mitään hyllyäkään. Eikä se mulle ongelma sitä pois oo sieltä hyllystä ottaa sitku saan sellasen, vaikka oishan se kiva saada joku isompi luukku sivulle kuitenki  :grin

Anonymous

#533
Tässä kuva häkistä mihin lisäsin luukun sivuun.

Rose

#534
Siis miten oot saanu tosta luukusta noin oikeen näkösen, saa nähdä miten mä onnistun :D

delfi76

#535
Toi luukku Taikahamsun kuvissa on toisesta häkistä. Mulla on kotona pari erittäin pientä häkin raatoa joista oo ottanu luukkuja isompaan häkkiin

noora

#536

Sakura-talvikon terra.

Oona-syrkin terra.
Oona ei viihtynyt missään ikinä koskaan, kunnes täältä luin jonkun linkittämän tutkimuksen suuren kuivikemäärän vaikutuksesta hamsterin häiriökäytökseen. Tossa on purumäärä vähentynyt 20 senttiin, mutta se riittää pitämään Oonan tyytyväisenä.

Lillugga

#537
Nyt on sisustettu tulevalle talvikolle duna.

Siis mitat on n. 71x46x31,5

Believing Love - Vilperi -   30.06.2011-10.02.2013 <3

Rose

#538
Lainaus käyttäjältä: "delfi76"Toi luukku Taikahamsun kuvissa on toisesta häkistä. Mulla on kotona pari erittäin pientä häkin raatoa joista oo ottanu luukkuja isompaan häkkiin

Aa, mä ihmettilinkin miten se voi olla noin täydellinen :D Mulla on joku vanha marsun häkki varastossa, mut saa nähdä onko ne luukut siinä liian isoja.

metsku

#539
Hyvä Noora, että hamsusi voi nyt paremmin kun sai purua. Itse aion myös kokeilla paksua purukerrosta jos tyytymätön hamsteri eteeni vielä sattuu. Muidenkin kannattaa kokeilla, saattaa ongelmat ratketa edullisesti. Tosin sitä purua pitää olla tarpeeksi.