Yleinen näyttelypulina

Aloittaja iitu, 19.07.07 - klo:13:30

Mustikkamaan

Minulla taas ulkomuodolliset seikat, kuten turkin leikkaaminen tai vaihtoehtoisesti muhkea laahus, ei ole koskaan vaikuttanut lemmikkiluokan arvosteluihin millään tavoin. Jos omistaja on kokenut turkin olevan kätevämpi ilman tupsuja, niin olkoot tupsuton. Minäkin olen tupsujen leikkaamista harjoittanut kotosalla.

Tottakai hamsteria saa lemmikkiluokassakin kehua "ulkomuodollisista" asioista, mutta missään tapauksessa ne eivät saa vaikuttaa arvosteluun tai sijoittamiseen. Näin minut on koulutettu ja näin minä kouluttaisin muita lemmikkituomareita.

Ulkkiksissa pitkillä tupsuilla/laahuksella on tottakai suuri merkitys, se on täyin luonnollista.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

NipsuRakkaani

Heei, siis jos vähäsen napsin laahuksesta pois, se voi innostua kasvamaan nopeammin(3 kk vanha urossyrkki)? Kaunko kestää? Olisi nimittäin tarkoitus mennä helmikuussa espooseen näyttelyihin.. xD
?Nipsu cinnamon pk uros?s. 19.9? pikku kaivautuja?

Niina-03

Lainaus käyttäjältä: "Mustikkamaan"Tottakai hamsteria saa lemmikkiluokassakin kehua "ulkomuodollisista" asioista, mutta missään tapauksessa ne eivät saa vaikuttaa arvosteluun tai sijoittamiseen.
Lemmikkiluokassa määritellään myös turkki. Siihen ensisijaisesti kuuluu turkin terveys, tiheys, puhtaus, tasaisuus, hyväkuntoisuus, palautuvuus, eloisuus jne. Mutta mainitsen kyllä myös (ja saan mainita), mikäli turkki on erityisen hieno muuten :) esim. mahtavan pitkä tai todella lyhyt.

Ja ei... en lähtisi leikkaamaan turkkia pitkien laahusten toivossa. Eivät ne aina kasva tuuheampina takaisin.
[size=85]Tosikko, vanha käpy.[/size]

venomenom

[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Ninde

Lainaus käyttäjältä: "venomenom"Jos ilmoittaa sähköpostilla useamman eläimen, niin voiko ne kaikki ilmoittaa samassa postissa?
Voi ja se on ehdottomasti toivottavaakin. Yhtä näyttelyä kohti tulee kuitenkin useampi kymmenen sähköpostia, niin johan siinä laatikot tukkeutuisi jos jokainen laittaisi jokaisen eläimen tiedot erikseen.  :haha

Tawu

Njoo, ehkä pitäisi ensin liittyä SHY:hyn
Silppu (1.10.07 - 13.9.2009) <3
Seuraavia hamsuja odotellessa...

venomenom

Lainaus käyttäjältä: "Ninde"
ok niin mä aattelinki mut en ollu varma =)
[size=85]syrkki Chick, lk s musta 100608
kinkit Pyttis, normaali 101207, Raoul, normaali 130109

why isn\'t life as easy as taking candy from a hammy?[/size]

Sohvi

:) Ollaan tulossa helmikuun näyttelyyn.
Illusion & Dream "Choco" lks normaaliumborous

sööhvi

Elliska

^ Myös tuomarit lukee tätä palstaa, eli täällä ei saisi mainita näyttelyyn tulevien hamsterien nimiä :)

huli2

Haluaisin kysyä että voiko hybridi talvikkoa viedä pet-näyttelyihin? Entä jos ei ole varma onko talvikko hybridi vai ei ja väri on kuitenkin normaali niin voiko väriksi pistää normaali vai hybridi?
Ette varmaan älynny mutta en osaa selittää paremminkaan. :S
en tiiä mitä tekisin iltasin jos mulla ei ois eläimiä

Elliska

Jane_O

Lainaus käyttäjältä: "Tawu"Muuten tuota, mites pääsis tuomarin kirjuriksi? Tämä tämmöinen on vasta childi, mutta silti voisin toimia edes jonkunnäköisenä apuna.  :P

Njoo, ehkä pitäisi ensin liittyä SHY:hyn

Oletko ennen ollut näyttelyssä töissä? Suositeltavaa on ensin aloittaa esimerkiksi assarina ja siirtyä vasta sitten sihteeriksi. Hankkia ensin vähän kokemusta :).
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

huli2

Lainaus käyttäjältä: "Elliska"Hybridejä ei saa tuoda näyttelyihin lemmikkiluokkaankaan, ne hylätään jos ne on selvästi hybridejä, eli jos ne ovat väriltään vaikka keltaisia.

Mutta entä jos hamsteri on ostettu eläinkaupasta, näyttää ihan normaalilta? (ei oo mikää keltanen) Hamsteri ei välttämättä ole hybridi mutta eläinkaupan hamsuista ei koskaan tiedä.
en tiiä mitä tekisin iltasin jos mulla ei ois eläimiä

wiidii

^Sitten tuot vain näyttelyyn. Ei eläinkaupan hamsteri tietenkään tarkoita automaattisesti hybridiä ja jos hamsteri ei hybridiltä näytä niin ei ole minkäänlaista estoa tuoda näyttelyyn.  :)
Hallituksen jäsen 2017.
Choux Puffs -hamsterikasvatus tauolla.

GaneshaX

Jos hamsun rekisteröinti ei ole mennyt läpi tms, mutta se saa kolmannen sertin, onko rekisteröinnin puute este muotovalio-ruusukkeen saannille?
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki