Hamsterinäyttely 26.4.2014, Ylivieska (PPKJY ry)

Aloittaja Eve87, 08.02.14 - klo:16:48

Ana

Joo Ylivieskassa saa olla useemmin. Mulla on luksus oltavat kun alle tunnin matka näytsipaikalle :)

Humselo

Talvikot, Unni, Svetlana, Pirita ja Pekko
syrkki, Salmiakki

Ana

Näin hyvin meni:

2 PLH 1 sijaa, BIS 3 ja 5. Kuma petistä, PN petissä, TS ulkomuodosta tuli tänne :)

Ja kivasti oma kasvatti oli syrkkien ES2 ja PK standussa sai kuman toinen kasvatti, mut en muista mistä ominaisuudesta :) Et nättejä lapsukaisia on.

Vevve

Meidän porukka ilmeisesti sai jotain, mutta odotan että saan tietää tarkalleen mitä ennen kuin kerron!  :icon_cheesygrin:

Täällä kotijoukoissa jänskättiin jo matkalla, kun kaksi kiinaria olikin syöneet boxiinsa reiän kesken matkan ja Sarsu joutui keksimään vararatkaisua niiden kuskaamiseen... Yksikään mun hamsu ei ole koskaan ennen syönyt reikää näyttelylootaan, mutta kerta se on ensimmäinenkin.  :nuija:

Eve87

Kiitos kaikille mahtavan kivasta näyttelypäivästä ja erityisesti mun reippaille toimihenkilöille Pilville,Saritalle ja Astalle  :mhappy:

Ei mekään ihan tyhjin käsin jääty sentään.  Sateenkaaren Onnenkantamoinen** oli S4+SERT, Wonderland's Iron Fist koestandardin KS1+KSERT, lisäksi BIS1+KuMa. Talvikkopuolella Jalo Aatos oli S1+BIS2, sai kovasti kehuja hyvästä kuviostaan.  :sydan:

Ely

Oli kyllä sujuva näyttely kaikinpuolin, molemmat assarini hoitivat homman hienosti vaikka toiselle se oli ainakin ensimmäinen kerta. Pitkisten taso oli kyllä paljon parempi kuin lyhkisten, mutta molemmista löytyi yksilöitä joilla oli hienoja ominaisuuksia vaikkei kokonaisuus ollutkaan niin hieno.

Pari juttua jäi kuitenkin häiritsemään. Joihinkin bokseihin oli laitettu suikaloitua paperia (siis paperipaperia, ei vessapaperia) koko boksi täyteen ja oli vaikea kaivaa huonosti käyttäytyviä hamstereita niiden seasta ilman että alkoi latomaan paperia pöydälle, paperiviillot sormiin eivät olisi olleet kovin kivoja myöskään.

Älkää myöskään laittako rautalankavirityksiä bokseihin ellei päät ole hyvin piilossa, yksi hamsteri ehti sellaiseen satuttaa tassunsa  :icon_neutral:

Niin joo muuten, Even Jalo oli muuten BIS5 eikä BIS2  :icon_cheesygrin:
"Good judgement comes from experience. Experience comes from bad judgement."

Eve87

Niin oli Jalo BIS5, en jaksanut enää korjata  :icon_cheesygrin:

Minullakin on sanottavaa hieman lemmikkisyrkkien arvostelusta.

Taso oli taas sellainen, vaikka hamstereita se lähemmäs 50 olikin, että jaoin vain 5 ERI:ä. Yhtään Tyydyttävää ei onneksi tullut eilen vastaan, siitä olen tosi iloinen  :mhappy:

Olin kovin huolissani vain siitä, että siellä oli lähemmäs 8 boksia, missä hamsteri oli ilman minkäänlaista nesteenlähdettä  :icon_neutral: . Muistetaanpas jatkossa sitten pistää  :mhappy:

Lisäksi minulla oli näemmä vielä kunniamainintoja kinkeille ulkkareista ja jotain muutakin vielä. Pistin tulokset tänään eteenpäin, joten ne varmaan ilmaantuvat foorumille melko pian  :icon_cheesygrin:

Sarie

Kiitos meidän poppoon puolesta kivoista näyttelyistä   :peukku: Meillä on vain opeteltavaa "turnauskestävyydessä", kun ei jakseta loppuun olla. Ylivieskassa pelastus oli uimahalli, jonne tytöt menivät vuokra uikkareilla polskimaan, muutoin ois lähdetty vielä aiemmin.

Nämä olivat vasta toiset missä ollaan oltu ja vielä riittää opeteltavaa, ainakin noissa titteleissä. BIS, Kuma-  arviot ovat tuttuja, mutta muutoin nuo Ks,Pn ja  serti sun muut jutut menee vielä ohi hilseen. Jospa ne sitten käytännön kautta kaikki tulevat tutuiksi, jos joskus hieno tuuri käy ja palkitaan  :hauskaa:

Eihän pojille nytkään hullummin käynyt, kivoja arvosteluja tuli ja toinen pojista lähti vieläpä tyttöystävän mukaan  :sydan:

Oi että, Mustikan ERI tuntuu vielä hienommalle, kun 50 joukosta vain viisi sen saanut.

Vevve

Noniin, eli:

Kiinareissa
S1 + SERT ja BIS2 Goldilock's Urjalan Taikayö
S2 + SERT Goldilock's Balance of Terror*

Roborovskeissa
S1 + SERT ja BIS4 Anneke

Koestandardiroborovskeissa
S1 ja BIS3 Goldilock's Razzmatazz+

:loov:

Eve87

^ onnee Vevvelle!  :mhappy:

Meillä ei kinkit pärjänneet, kiitos Wonderland's Metallisen Seriffintähden* joka sinkoili eilen kiitettävästi  :icon_cheesygrin:

emmesyys

Meilläkin meni ihan hyvin, meidän syrkki sai arvosanaksi ulkomuodosta H+ ja lemmikistä EH-, oon molempiin kyllä ihan tyytyväinen. Harmitti vaan vietävästi kun se meni EDELLISENÄ YÖNÄ katkomaan alahampaansa, edellisenä päivänä kun vielä tarkistin niin oli ihan priimassa kunnossa hampaat... Tuosta ulkomuodon arvosanasta olen sikäli oikein iloinen etten yhtään tiennyt mitä odottaa, Ninni kun on meidän eka syrkki, ja se sai niin kivat ne sanalliset arvostelutkin! Edelliseen näyttelyyn verrattuna lemmikkiluokasta tuli tällä kertaa huonommat arvostelut (viimeksi sai ERIn ja oli PLH3), mutta eipä se haittaa, tuo kelpaa oikein hyvin! ^_^ En tienny että nuorilla syrkeillä voi olla joku karvanvaihtojuttukin, siitä meinaan tuli sanomista, mutta oli mulle ihan ennenkuulumatonta. :D

Sitten robot... Niistä toinen oli ulkomuodossa ja lemmikissä, toinen pelkästään lemmikissä. Maggis (molemmissa luokissa ollut) tuotti kyllä ihmetyksen lemmikkiarvostelullaan, kun en ollut huomannut mitään rupea tms. josta tuli mainintaa, enkä vieläkään sitä käsissä pyöritellessäni ole onnistunut mistään löytämään vaikka olen puhallellut ja silitellyt vastakarvaan ja käännellyt. Se sai MH:n kun kynnet oli epätasaisen mittaiset, ne kyllä leikattiin juuri ennen näyttelyä, mutta tiedä sitten. Sen kohdalla oli muutenkin ihmetyttäviä asioita joita en itsekään ollut huomannut/en tiedä mistä johtuvat, mutta tällä kertaa näin. Korjattavissaolevia asioita kuitenkin kaikki, joten sikäli ei hätää. Lisäksi Maggis sai KUMAn käsiteltävyydestä, ja sen se todentotta ansaitseekin, on semmonen sylilössykkä ylipäätään hamsteriksi, ja vieläpä roboksi! Ulkomuodosta Maggie sai EH:n, eikä siihen kyllä voi muuta kun olla supertyytyväinen! Vielä kun se tästä kasvaa ja kehittyy (on ihan nuori vielä) niin katsotaan mitäs sitten. :)

Viuhti laitettiin lemmikkiluokkaan vähän sillä ajatuksella että "kun kerran tänne saakka lähdetään", mutta sepäs repäisikin ja sai ERI-! Saaden sillä oman luokkansa sijan 4! (tähän tyhmänä/kokemattomana kysyn että tarkottiko tää että se oli PLH4?) Se on semmonen hulivili jonka käsittelystä ei tule mun mielestä mitään, ja pienoisen ilmalennon se tuolla näyttelyssäkin teki, minkä lisäksi se on jäänyt tosi pieneksi, mutta ilmeisesti se sitten kuitenkin oli tarpeeksi valloittava pärjätäkseen. :) Se sentään antaa leikata kynnet kiltimmin kun Maggis, joka muuten on roboksi rauhallisuuden perikuva.

Mutta siis joo, pitkät selitykset, anteeksi siitä, näyttelyt on vaan vielä sen verran uutta touhua että juttua riittää. :D

Ainiin ja olin tosiaan itte sihteerinä ulkkarikääppäreille, oli tosi kivaa hommaa vaikka ekoja papereita kirjotellessa käsi tärisi ihan kamalan paljon kun jännitti niin paljon, mut hyvinhän se sit meni! Joskus ehdottomasti uudelleen, siitä sai niin sopivasti tekemistäki!
♥ roboneidot Wippee's Maggie Mango "Maggie" sekä Goldilock's Kleopatra "Saga"
♥ syrkkipoitsu Morinehtar the Blue "Valo"
♥ kiinaripoika Wonderland's Down-To-Earth Dewberry "Odin"
♥ pikkuinen talvikkoherra Tinytail Mr. Twister "Viima"

Sarie

Ihmeellistä tuo näyttelyelämä tosiaan, kun Lumiukon hampaat oli katottu vielä näyttelypaikalla aamulla, niin arvostelussa oli "Toinen alahammas hieman lohjennut", eikä kyllä oltu huomattu. Liekö syynä sitten hampaan lohkeamiseen, kun vasta toista kertaa käytössä ollut kuljetuspoksi sai kyytiä herran purressa vimmalla itteänsä sieltä ulos ja saikin melko naarmut aikaan. Kotona antaa dunan olla ihan rauhassa, toisin kuin kaverinsa Mustikka- syrkki, joka kotona söi ja piti niin pahaa ääntä dunassaan, että koko perheen mielenrauhan vuoksi  hommattiin iso akvaario ja voi hamsuherran iloa suuressa tilassaan touhutessa  (ja meidän yöunien ihanuutta  :jiihaa:). Näyttelyssä Mustikka antoi poksin olla rauhassa ja veteli nokka rutussa unosia väliajat. Selvää näyttelyainesta siis, ainakin meidän mielestä  :icon_cheesygrin:

EmmaTi

Mukavatunnelmaiset näyttelyt, ja kivan väljät tilat! Toivottavasti samassa paikassa olisi toistekin näyttelyitä, ihan jo siksikin että ajomatka 8min :)

Pörrikät menestyivät todella hienosti <3 mukana oli 7 syrkkiä, joista 5 osallistui pet+uml ja 1 vain pet ja 1 vain uml.

Ulkkikset:
S2+SERT Turkmenialainen Tyttöystävä* (lks ruoste)
kuma, väri: Ananasakäämä  (lk karamelli)

ES1 ja BIS2 At The World's End (rs seepianharmaa)

kuma, tyyppi Liira (suklaa-keltainen)

Lemmikkiluokka:
PLH2 Nelson Lovehjerte (pk muke laikukas)
PLH3 Pikkumökin Jummijammi (lk karamelli)
PLH4 Ananasakäämä (lk karamelli)

Paras veteraani: Turkmenialainen Tyttöystävä*
Tuomarin suosikki: Nelson Lovehjerte

Eve87

Tuo Nelson Lovehjerte oli kyllä semmoinen, että oisin sen mielelläni vienyt kotiin vaikka Rillan sulhoksi  :icon_cheesygrin:   :sydan:

Ihan ehdoton tuomarin suosikki, ja huomatkaa tälläkertaa se ei ollut edes hopea  :icon_cheesygrin:

EmmaTi

Joo Nelson on kyllä sellanen nallekarhu että minäkin vannoutunut lyhkisfani oon heltynyt siihen! Vähän harmi ettei oo tullut rekattua sitä epämääräisten sukutietojen vuoksi, niin ei pääse ulkkareihin.