Näytä viestit

Tämä jakso sallii sinun katsoa tämän jäsenen kaikkia viestejä. Huomaa, että näet vain niiden alueiden viestit, joihin sinulla on nyt pääsy.

Näytä viestit Menu

Viestit - Jadesku

Joskus näin unta hamstereista, unessa minulla oli sellainen hamsteri, jollaista en ole koskaan omistanut. Hamsteri asui gerbiileideni terraariossa ja unessa minulla ei ollut gerbiileitä. Unen hamsterilla ei ollut nimeä. Niitä hamstereita alko pursuamaan joka paikasta ympäri terraariota ja sitten ne muuttuivat gerbiileiksi ja ne teki luolia ja niistä luolista alkoi tulemaan satoja mustia ja harmaita gerbiilin poikasia.. Huhhuh. Kun heräsin käänsin katseeni gerbiili terraarioon ja helpotuin kun ainoastaan gerbiilini Lilli ja Nuppu katsoivat minua.
Pitäisi saada hankittua...

- Muutama ruokakuppi tuoreruoalle
- Jotain virikettä tarvitsisi, tahtovat loppua kesken kun häkkejä sisustaa:-D
- Tuoreruokaa
(Kissa pääsi tuhoamaan muutaman ruokakupin jotka olin unohtanut pöydälle)
Itse ostin viimeksi lisää hamsterin ruokaa:-D Syönyt hyvin uutta ruokaa vaikken saanutkaan sitä samaa ruokaa ostettua jota on syönyt ennen, ei ollut enää myynnissä sitä.
Syrkkini on iltaisin hirveän vilkas, se kiipeää kädelleni häkistä hirveän nopeasti, ja joudun pitämään siitä kunnolla kiinni ettei se hyppää alas. Äsken se teki jotain, jota se ei ole ennen tehnyt, annoin sen jaloitella lattialla jonkin aikaa siinä toivossa että se purkaisi energiaa hieman eikä juoksisi rallia juoksupyörässä ja kalistelisi häkin kaltereita. Kuitenkin minuuttejen kuluttua kun päätin että se on tepastellut huoneessani tarpeeksi ja aloin ottamaan sitä kiinni, se kääntyi minua päin, irvisti minulle ilkeäsi ja ärisi ihan selvästi! Hamsterini on normaalisti kiltti ja lempeä mutta se ärisi, se ei ollut vikinää tai narsketta vaan selvää ärinää. Voiko hamsteri muka äristä? Miksi? :woot: Säikähdin aivan kamalasti kun se alkoi sillä äänellä äännellä kun ei aiemmat hamsteritkaan ole niin äännelleet. Aloin taas ottamaan sitä kiinni joka kesti aika kauan, kun hamsteri keksi leikkiä piilosta pahvilaatikon takana josta sitä oli vaikea saada pois. Mutta siis miksi se ärisi? Eikö se halunnut vielä häkkiin?  :wassat:
Meille kotiutui vähän reilu viikko sitten pieni syyrianhamsteri, LKr ruoste naaras Khabab. Itse sanotaan neitiä Hattivatiksi tai Kaneliksi, yleensä Kaneliksi mutta kyllä nuita kutsumanimiä löytyy. k.Emma Timlin, suur kiitos hänelle pienestä ystävästä :icon_cheesygrin: On kyllä ihana hamsteri kun ei edes pure! :sydan:

Kunnon pesän pikkuinen rakentanut silputusta vessapaperista/talouspaperista. Parempaa kuvaa ei näin äkkiä saanut :icon_cheesygrin:
Asuminen ja tarvikkeet / Vs: Virikkeet 2
14.04.13 - klo:18:21
Itse en anna jyrsijöilleni mitään muovisia virikkeitä, suosin puu tarvikkeita. Näyttävät mielestäni kauniille ja ei haittaa jos puu tavaroita hieman hamsteri jyrsii:)

Meidän Khababilla on häkissä nyt esim:

- 2 puumökkiä, samanlaisia mutta hamsteri käyttää vain toista:D
- 2 pajusiltaa, sellaista pientä. Toisesta on taivutettu ''portaat'' toisen mökin katolle jossa hamsteri tykkää oleskella.
- 1 puinen ''kiipeilyseinä'', sellainen noin. 20cm leveä tikapuu juttu:D
- Sellainen iso pahvi rulla (Johon syyrialainen mahtuu hyvin), ei talouspaperi/wc paperi rulla.
- 1 puinen juoksupyörä
Ja monenlaista muuta, puista tietenkin.

Gerbiileiden tavaroita en jaksa edes luetella;)
Inhottavaa on minullakin se, että hamstereitani kutsutaan usein hiiriksi tai rotiksi.

Minua huvittaa vieläkin hauskoin hamsteri kokemukseni, meille tuli sukulaisia kaukaa kylään, ja pariskunnasta nainen kysyi minulta kun näki hamsterini: ''Onko tuo sellainen marsun poikanen? Näin sellaisia aika vasta'':D Kerroin kyllä naiselle että ''marsun poikanen'' ei ole marsu vaan hamsteri. Hän näytti hieman yllättyneelle, kun sai tietää että eläin ei ole marsun poikanen vaan hamsteri.
Oma ensimmäinen muistoni on, kun olin vasta noin 4-5 vuotias. Meillä oli silloin akvaario, ja kävimme eläinkaupasta hakemassa lisäystä akvaarioon (Kaloja siis). Pikkuisenakin olin aika kiinnostunut jyrsijöistä, ja hamstereita oli pakko käydä katsomassa!:) Ensimmäinen näkemäni elävä hamsteri oli harmaa ja aika iso (En muista rotua) ja eläinkauppias sanoi sen olevan jo aika vanha, hän yritti kaupata sitä minulle, mutta en silloin vielä voinut kuvitellakkaan haluavani hamsteria, vaikka ne olivatkin ihania, ja nykyään minulla onkin hamsteri joka on jo noin 1.8 vuotias.
Kivoja ehdotuksia  :icon_cheesygrin: Porras juttu onkin jo ratkennut, ja hamsu vipeltää niitä ylös taas iloisesti.
Mun hamsulla on tosi iso häkki (Mun mielestä :D:D, on se kyl mun kavereittenki...) Joten puhistamisessa menee sellanen 30 minuuttia ku otan tavarat pois häkistä, käyn vaihtaan purut ja laitan tavarat takasi häkkiin  :xd:
Puhdistin äskettäin hamsterini häkin, huomasin että portaat olivat rikki ja kiinnitys kohdat olivat melkein irti, vähän aikaa tutkin sitä ja ne napsahtivat katki! Mitä teen? En tiedä kuinka korjaisin sen, sillä muut puiset portaat joita minulla on ovat aivan liian leveitä menemään ylemmälle tasolle. Onko teillä vinkkejä kuinka voisin yrittää kohjata? Minulla on Syyrialainen ja toivoisin että jos ne portaat voi korjata, autatte niin että portaat kestävät Syrkki tyttösen. En ollut varma mihin tämä kuuluu, mutta kai se eniten tälle palstalle? Kerronpa vielä että portaat ovat muovia, ikävä kyllä.