• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Liian vanha hamsterin omistajaksi?!

Aloittaja Hanna_Pauliina, 12.07.08 - klo:22:33

« edellinen - seuraava »

nemuli

#105
^ Oukkidoukki. :--3 On meidän perheellä silloin ollut hamsu, kun en ollut vielä syntynytkään, joten äiti varmaan voisi auttaa hoidossa ;--3

Juuja

#106
Lainaus käyttäjältä: "nemuli"Ei eläimen omistamiselle ole edes väärää ikää! Muttei tietenkään kovin nuorena, jos ei osaa edes hoitaa, tai ei pysty huolehtimaan...

Itse mietin, olenkohan liian nuori omistamaan hamterin (jota ei muuten ole). Olen nyt 12 ja täytän huhtikuussa 13...

Et ole liian nuori. Itse olin 9-vuotias ja hyvin pärjäsin. Mutta seki riippuu ihmisestä ja sen luonteesta  :)
Its small and cute. It is your own little friend. It makes your day better. It has soft hair and cute little eyes. It is hamster.

Anastasia \'\'Ana\'\', Syyrialainen,5.4.-09,lk normaali.

ZiiCan.

#107
Ei kai koskaan ole liian vanha ottamaan hamsua?
[size=85]Keho, on mun temppeli,
sä oot kaunis kun amppeli,
ja tää asia on kaikille ihan simppeli.[/size]

nemuli

#108
Lainaus käyttäjältä: "Iitanen."Ei kai koskaan ole liian vanha ottamaan hamsua?

No ei ainakaan minun mielestäni :--3

Ja nyt on enää 2 yötä rakkaaseen hamsteriin. Äiti osti sille nyt kaiken maailman herkkuja, vaikka käskin tuoda vain siemensekoitusta... Eli äiti auttaa hoidossa, mutta itse saan kuulemma häkin puhdistaa ja ruokkia... Mutta siis äiti ostaa ne ruuat :--D

Siis hamsterihan on varmaan ihanaa sauraa todella vanhanakin, kunhan vain pystyy kävelemään ja hoitamaan kuntonsa puolesta sitä hamsteria... Eikä 20-40 vuotiailla ole mitään syytä olla ottamatta hamsteria!

Vilma

#109
Ihan yksilöstähän se riippuu, kuinka nuorena pystyy ottamaan vastuun elävästä eläimestä. Olin 8-vuotias, kun ensimmäinen syyrialainen muutti taloon. 9-vuotiaana tuli toinen ja nyt näiden nappisilmien lumoissa on oltu jo viisi vuotta (täytän kahden viikon päästä 14). :)
[size=85]Syyrialaiset
u. Hermanni 4/09, pk karamelli
u. Aapo 12/08, pk ps ruoste
n. Kerttu 8/09, lk normaali vkkk
n. Amalia 3/10, normaali vkkk
u. Onni 3/10, hunaja vn
u. Milo 3/10, cinnamon vn[/size]

ansu990

#110
Itse olen 19-vuotias ja rakastan jyrsijöitä :) Samoin avomieheni, joka on 26-vuotias. Ei todellakaan lasten lemmikkejä! Meillä on 1v 3kk poika eikä tulis mieleenikään, et viel moneen vuoteen lapselle hommaisin omaa jyrsijää - vaikka oma koira ja poni jo löytyykin! Hamsut (kuten monet muutkin jyrsijät) on aivan liian hentosia lasten lemmikeiksi ja vastuu on aina aikuisella. Tai siis 15 vuotta täyttäneellä (kuten laissa sanotaan). Kyllä mulla ainakin tulee oleen pikkuelukoita ihan varmaan koko loppuikäni :)

Tüna

#111
Lemmikkihän hamsteri on siinä missä mikä tahansa muukin. Harvemmin kukaan miettii, että onko liian vanha esim. koiran omistajaksi. Itse sain ekat hamsuni 11-vuotiaana ja 7 vuotta niitä nyt on ollut eikä loppua näy. Hamsterit on aina sydämessäni ja aivan varmasti jos vaan on mahdollista niin aina tulen hamstereita omistamaan. :)

Elida

#112
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Onkohan täällä edes ketään muuta yli 30- vuotiasta?

Juu, on (34v).

Minulla on 6v tyttö, joka kovasti toivoi omaa hamsteria ja koska itsekin sellaisen taas halusin, ostettiin tuo syrkki. Sen häkki on (ainakin toistaiseksi) tytön huoneessa, mutta jos häiritsee liikaa yöllä, siirretään se. Hoito on minun vastuullani ja tyttö lähinnä seurailee Eppiä tai antaa sille ruokaa kädestä. Poika (3v) on vielä 100% vahdittava hamsterin seurassa. Eli tietyllä tavalla eivät tosiaan ole lasten lemmikkejä (niin kuin ei oikein mikään muukaan).
Meillä asuu syyrialainen hamsteri, Eppi (synt. 22.5.2009, haettu löytöeläintalosta 1.9.2009 nukutettiin pois syyskuussa 2010 (vatsakasvain).

Nappula

#113
Olen itse 12 ja mielestäni tarpeeksi vanha hamsterin omistajaksi.  :D

Ei voi olla liian vanhaa hamsterinomistajaa! Paitsi että jos on nyt esim. yli 100 v ja tosi huonossa kunnossa niin ehkä ei sitten enää voisi hamsterista huolehtia. Ja en antaisi hamsteria ainakaan alle 11 vuotiaalle, paitsi sehän nyt riippuu vähän miten hyvin osaa kantaa vastuuta minkäkin ikäisenä...
† Sateenkaaren Chili, pk hopeanharmaa naaras 20.10.11-10.10.2013

† Vkh tv naaras Neppari 7.8.09-5.10.11

nennu

#114
Lainaus käyttäjältä: "Elida"
Lainaus käyttäjältä: "metsku"Onkohan täällä edes ketään muuta yli 30- vuotiasta?

Juu, on (34v).

Minulla on 6v tyttö, joka kovasti toivoi omaa hamsteria ja koska itsekin sellaisen taas halusin, ostettiin tuo syrkki. Sen häkki on (ainakin toistaiseksi) tytön huoneessa, mutta jos häiritsee liikaa yöllä, siirretään se. Hoito on minun vastuullani ja tyttö lähinnä seurailee Eppiä tai antaa sille ruokaa kädestä. Poika (3v) on vielä 100% vahdittava hamsterin seurassa. Eli tietyllä tavalla eivät tosiaan ole lasten lemmikkejä (niin kuin ei oikein mikään muukaan).

Meilläkin ostettiin eka hamsu viime vuonna kun 5-vuotias tyttö halusi hamsun.Itselläni joskus ylä-asteella ollut kolme hamsua jotenka tietenkin innostuin asiasta.Minun vastuullanihan se hoito ym. on mutta tyttökin ruokaa antaa (minulta lupa tietenkin kysyttävä) ja siivouksessa mukana.Hamsuttimia meille kertynyt 13.Poikueitakin 3 saatettu maailmalle kaikinpuolin terveinä.
Niin ja minulla ikää 35.v :oops:

Cindu

#115
Mitä väliä vaikka olisi kuinka vanha vaan? Ei mikään eläin ole mielestäni lastenlemmikki, ihan hyvin aikuisena voi ottaa hamsterin, ei siinä ole mitään väärää jos tykkää, pitäisikö sitten ottaa vaikka koira että kukaan ei sanoisi: ''Olet liian vanha hamsterin ottoon'' ? =)
[size=85]Cookie Dough \'\'Pipari\'\', naaras syyrialainen hamsteri, pks keltainen musta s. 09.09.10 ?
R.I.P Söpö uros roborovski normaali, s. 2008-10.08.10 ?[/size]

Disposable

#116
Hamsteri on ehkä hoidettavuudeltaan sieltä helpoimmasta päästä, mutta sekään ei tarkoita, etteikö yhdenkin hamsterin hoitamisessa olisi työtä. Jyrsijä nyt vain on suhteellisen helppo hoitaa verrattuna vaikkapa koiraan, kissaan tai hevoseen. Itse sain ensimmäisen hamsterini vajaa kymmenen vuotiaana, ja nyt kun kasvatan hamstereita pienimuotoisesti, en myy niitä alle kymmenvuotiaille.
Tuo ikäraja on todella vaikea vetää, koska se on niin yksilöllistä, kuka kykenee olemaan vastuussa lemmikistä ja kuka sitä osaa hoitaa. Nimittäin monet aikuisetkin osaavat kyllä lahjakkaasti tehdä hoitovirheitä ensimmäisten hamsteriensa kanssa vain siitä syystä, etteivät viitsi etsiä tietoa. Periaatteessa, jos vaikkapa 8-vuotias lapsi saa "itselleen" hamsterin, sen pitäisi olla myös vanhempien vastuulla, joten heidänkin pitäisi siis osata hoitaa hamsteria oikeaoppisesti, eikä kuunnella lasta, joka selittää hamsterin uittamisesta, josta neuvottiin jossain ikivanhassa kirjaston kirjassa...
Joten sanoisin, että siinä vaiheessa kun dementia iskee ja kädet tärisee niin ettei saa haarukkaa pysymään kourassa, on liian vanha hamsterin omistajaksi. :)

edit. Ja lisättäköön, että pieni lapsi saa paaaaljon helpommin tuhoa aikaan hamsterille (kovakourainen käsittely) kuin esimerkiksi koiralle.
LK syyrialaisia Pudasjärvellä

Anonymous

#117
Meillä ainakin on ihan 100% äidin huumaa tää hamsu harrastus kohta (34v) totta kait tyttöni 10v, poika 8v sekä poitsu 3,5v hoitaa ihan yhtälailla mutta pää vastuu on AINA minulla. Yhdestä hamsusta lähti tämä harrastus mutta ei onneksi käsistä :D

GaneshaX

#118
Lainaus käyttäjältä: "taikahamsu"mutta ei onneksi käsistä :D

Eipä.... XD
Roudan hamsterikasvatus
Creme, soopeli, ps creme ja minkki

petosiru

#119
Mä taas voisin "tunnustaa" että elämäni ekat hamsut on nyt, +3kymppisenä.. Eikä edes lapsia tekosyynä!!  xD
Miesystävän 9v tyttö kyl tykkää, mut ihan itelleni olen pienet ottanut.
Jyrsimiä oli kyllä jo teininä ekan kerran.. Ja koiria ollu 8v:sta asti!
Ilman elukoita EI o elämää!  :puna:  Just tänään sain mitä suloisimmat robopojat ja näihin tulee himo..
Lisää jo suunnitelmissa, heh!  ;)
Eläimet ei ole mulle harrastus, vaan elämäntapa!
Ja ollu jo yli 20 vuotta.. ;D

[size=50]     Tai oikeestaan kohta 30, mut kuka niitä vuosia laskee.. ;o)[/size]