• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Epärehelliset tavaroiden ostajat/myyjät

Aloittaja excitant, 10.03.08 - klo:13:43

« edellinen - seuraava »

excitant

Sellainen informaatio vain kaikille, että Hamsteriyhdistyksen foorumilla liikkuu eräs nimeltä mainitsematon huijari. Hän myy täällä tavaraa tai tarjoaa ostajille, käskee maksamaan tavaran etukäteen ja vastineeksi saakin jotain aivan muuta. Eli hänen myymänsä tavarat ovat joko rikki, erittäin likaisia tai  todella huonokuntoisia. Hän saattaa väittää tavaroiden olevan loistokunnossa ja laittaa jopa kuvan, missä kyseinen esine saattaa olla useampia kuukausia tai jopa vuosia vanha, eli näyttää uudelta. Palautusoikeutta ei häneltä ostamilla tavaroilla ole.

Itse olin tyhmä ja menin täysin halpaan. Olin laittanut foorumille ilmoituksen "Ostetaan hyväkuntoinen terraario". Pian sainkin vastauksen. Myyjä väitti terran olevan erittäin hyvä ja siistissä kunnossa, jossa oli vain yksi halkeama ja sekin aivan olematon. Sen lisäksi hän laittoi kuvan terraariosta, missä se näyttikin aivan upouudelta. Maksoin 50 € hänen tililleen samantien, sinisilmäinen kun olin. Eilen hän käväisi ja jätti terran pikaisesti minulle sen enempiä puhelematta. Petyin todella pahasti, sillä sen lisäksi että terraario oli aivan älyttömän likainen ja haisi erittäin pahalle, se oli täysin hajoamispisteessä. Halkeamia oli useita eikä terraa pystynyt kantamaan ilman että se olisi suorastaan romahtanut.
Soitin myyjälle ja vaadin palautusoikeutta. Hän ei kuitenkaan suostunut. Ehdotin myös, että hän voisi maksaa minulle korvausta edes parikymppiä, mutta ei. Siispä en voinut asialle mitään. 50 € meni kankkulan kaivoon, sillä jouduin heittämään terraarion samantien kaatopaikalle.

Olkaa siis varuillanne ostaessanne jotakin tarvikkeita ym. ihmisiltä joita ette tunne. Älkää koskaan maksako mitään etukäteen ja ostako sikaa säkissä niin kuin minä tein. Näin vältyttäisiin huijareilta  :ankst:

Mustikkamaan

#1
Näinpä se tuppaa aina olemaan yksityisten välisissä kaupoissa, että varovainen saa aina olla. Mutta hyvä että joku muistuttaa välillä, vaikka olenkin pahoillani että sinulle kävi noin  :(
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

lunni

#2
Poliisi puuttuu noihin huijauksiin ihan hyvin.
"Apinan rumuutta lisää, että se on kovasti ihmisen näköinen."

Heli

#3
Näistä tapauksista ja ihmisistä ilmoitelkaa meille valvojille niin voimme seurata ko. henkilöiden toimia ja tarvittaessa asettaa heidät kaupantekokieltoon!
Destiny's hamsterit 2001-2009

Tiina

#4
Mikset ilmoittanut tuosta tapauksesta poliisille?

excitant

#5
^ En ole varma tekikö myyjä jotakin laitonta, olin itse hölmö kun menin lankaan :c8

Mustikkamaan

#6
Ei käytetyn tavaran kaupassa ole minkään sortin takuuta - eikä ylipäänsä yksityisten välisessä kaupassa. Jos ihminen vapaaehtoisesti maksaa tavarasta näkemättä, niin se on vähän voi voi.

Ennenvanhaan oli talojen kanssa sama juttu, mutta se on onneksi saatu sentään suhteellisen ruotuun.
Heidi Harju
[size=85]kasvatuksessa lyhytkarvaiset mustat syyrianhamsterit

Liru laru loru, moni turha poru ratkiriidaksi muuttuu. Löpö löpö löpö, se on ihan höpö, joka leikistä suuttuu![/size]

Tiina

#7
Mutta myyjän tulisi kertoa totuudenmukaisesti tuotteen vioista ja sen kunnosta. Jos tuote ei sitten vastaakaan puheita, se on ihan selkeä huijaus.

Tatu

#8
Huijaus se on, mutta eikö se käytetyn tavaran kaupassa mene niin, että ostajalla on ennakkotarkastusvelvollisuus, eli ei voi reklamoida virheestä joka olisi tarkastuksessa pitänyt havaita? Ja tässä tapauksessa tarkastusta ei ilmeisesti ollut?

Heli

#9
Niin mä mietin vaan että olisihan tuossa tilanteessa voinut sen kaupan perua vielä kun myyjän kanssa oli kasvotusten ja tavaran näki...

Mutta tosiaan niin näistä voi ilmoitella meille valvojille niin on sitten jollain tiedossa jos joku systemaattisesti harrastaa asiatonta kaupankäyntiä. Sen verran nyt sentäs voidaan tehdä, että estetään huijareiden kaupanteko tällä foorumilla.
Destiny's hamsterit 2001-2009

Anonymous

#10
Kaupan alalla käytetty tuote, saatika alennus etuudella hankittu tuote ei saa palautus eikä vaihto-oikeutta. Sama koskee eläimiä, nekin menevät ns. käytetyn tavaran kaupan alla; koska eihän kukaan voi takuuta eläimestä kirjoittaa..

Säälittävää touhua kyseiseltä ihmiseltä! (huijarilta meinaan).. itselle on vastaavasti myös käynyt, mutta silloin tavaran toi minulle vain välikäsi joka reissasi väliä.

piksu

#11
Saa kyllä olla aika tarkkana etukäteen maksettaessa. Itse en maksaisi etukäteen ainakaan ellei ole varmaa että kyseessä on oikeasti luotettava tyyppi.
Moon oikias, soot vääräs,
soon kans vääräs. Moomma
oikias, tootta vääräs,
noon aivan mettäs!

Minski

#12
Aika törkeätä toimintaa myyjältä :nops: Mä en voi ymmärtää ihmisiä, joilla ei ota yhtään omalle tunnolle tehdä tommosta toisille, kyllä nyt pitäs joku omatunto kuiteskin jokaisella olla sisäänrakennettuna :< Sen verran ilkeä olen kuitenkin, että toivon, että pilkka osuu omaan nilkkaan kuitenkin lopulta.

En maksaisi itekään etukäteen mitään mihinkään tileille. Se kuulostaakin heti mun korvaan jotenkin tosi oudolta, jos tuotetta ei voi maksaa oston yhteydessä vaan etukäteen :pihalla: Jotain mätää vainuaisin kyllä sellaisessa. Ja vaikka tavaralla olisi kuskaajana joku välikäsikin niin ite oon siltikin jotakin myydessäni pyytänyt maksamaan vasta sitten, kun tavara on ostajalla. Voi olla jo hiukan höveliäkin luottaa niin paljon ihmisiin, mutta toisaalta aina on maksu tullut :)
Hamsteriton tätä nykyä

excitant

#13
Lainaus käyttäjältä: "Heli"Mutta tosiaan niin näistä voi ilmoitella meille valvojille niin on sitten jollain tiedossa jos joku systemaattisesti harrastaa asiatonta kaupankäyntiä. Sen verran nyt sentäs voidaan tehdä, että estetään huijareiden kaupanteko tällä foorumilla.

Puhuin myyjälle että toivoisin jonkinlaista sopimusta ja että jos ei sopimukseen päästä niin joudun ilmoittamaan hänestä foorumin ylläpitäjälle. Hän sanoi sen olevan kunnianloukkaus. Onko totta?

maria-helena

#14
Onpa törkeää! Etkö voinut silloin, kun hän tuotteen toi, huomauttaa sen kunnosta? Vai etkö ehtinyt tarkastamaan tavaraa? Olipa ihme, että huijari uskalsi sentään tuoda terran sinulle "päin naamaa" eikä vain jättänyt ovellesi tms.