• Welcome to Suomen Hamsteriyhdistys ry.
 

Hamsujen kanssa oleminen

Aloittaja ?Lyllerö?, 27.07.07 - klo:16:35

« edellinen - seuraava »

e??a

#15
Lilo tuppaa nukkumaan niin pitkään iltasin, etten kerkee joka ilta juoksutaan sitä. :roll: Mut välillä herättelen sen aikasemmin ja otan juokseen vähäks aikaa. :) Muuten yritän käsitellä sitä joka päivä, että se kesyyntyis.. :)
[size=85]Lil Mr Mysterious "Lilo"
musta poika
s. 2.7.07 ?[/size]

Sneezy

#16
Sneezy on kääpiöhamsu ja ku se on vapaa nii se vaan juoksee ehkä yhen kierroksen seinänvierttä ja menee hyllyn alle ja kököttää siellä sen näkösenä et vie mut pois. mut sneezy onki aika uus vielä :D
On helppoa olla rohkea kun ei ole mitään pelättävää.

MurderDoll

#17
Joo eli minullakin on tällä hetkellä vain yksi hamsu, ja siksi kerkeän viettää enemmän aikaa ja touhuta sen kanssa. Noin 1-1.5 tuntia saa vili yleensä olla vapaana. Riippuu vähän siitäkin onko häkissä sinä päivänä juoksupyörä: jos on niin vapaanaoloaika on yleensä hieman lyhempi..  :)
Vili & Hippu <3

Nilla

#18
Kädessä pidän n. joka toinen päivä, vapaaksi pääsevät aika harvoin, mutta joskus kuitenkin  :)
Ei se haittaa, ei ne meitä tunne!

Marla

#19
Vähän vaihtelevasti hamsujen kanssa tulee puuhailtua. Joka ilta räpellän jotakin niiden kanssa, mutta n. joka toinen päivä käsittelen enemmän ja päästän hieman paikkoja tutkiskelemaan.
Minun hamsukat eivät kuitenkaan ole niin kiinnostuneita häkin ulkopuolisesta maailmasta, että viihtyisivät varttia kauempaa. Rico kiipeää itse takaisin häkkiinsä, jos se on lattialla xD .

-Sonsku-

#20
Joka päivä kädessä pidän ja välillä selvittelen Tofun laahusta. Vapaaksi yleensä joka toinen päivä tai harvemmin. :)
Meillä vipeltää yksi luonnonvalkoinen pk syrkki
+
Toinen karvaturri, pitkäkarvainen maatiaiskissa

eta

#21
Olen yleensä joka ilta hamsujen kanssa. Ne saavat juosta vapaana valvotusti (syrkit). Talvikot eivät pääse juoksentelemaan vapaasti vaan niillä on puuhalaatikko. Samalla kun syrkit on yksitellen vapaana niin olen tietokoneella tai siivoilen terroja yms.  :D

Scarlett

#22
Meillä tuo ainokainen hamsu paistattelee kahden ihmisen jakamattomassa huomiossa... Vaikka se ei ole kovin rauhallista sylissä viihtyvää sorttia (ainakaan vielä), tulee sitä käsiteltyä joka päivä. Lähes joka ilta se pääsee jaloittelemaan eteiseen, jonne sille laitetaan tutkittavaa (esim. juoksupyörä, laatikoita, pahviputkia) ja hamsteriturvallisia viritelmiä esim. matalasta jakkarasta ja pyyheliinasta, joissa se saa kiipeillä. Kovasti tuo näkyy tykkäävän, melkein koko ajan on mieletön vauhti päällä - ja välillä käydään huilaamassa lempparikengässä tai kenkätelineen alla  :D

Jane_O

#23
Lainaus käyttäjältä: "Scarlett"Meillä tuo ainokainen hamsu paistattelee kahden ihmisen jakamattomassa huomiossa... Vaikka se ei ole kovin rauhallista sylissä viihtyvää sorttia (ainakaan vielä), tulee sitä käsiteltyä joka päivä. Lähes joka ilta se pääsee jaloittelemaan eteiseen, jonne sille laitetaan tutkittavaa (esim. juoksupyörä, laatikoita, pahviputkia) ja hamsteriturvallisia viritelmiä esim. matalasta jakkarasta ja pyyheliinasta, joissa se saa kiipeillä. Kovasti tuo näkyy tykkäävän, melkein koko ajan on mieletön vauhti päällä - ja välillä käydään huilaamassa lempparikengässä tai kenkätelineen alla  :D

Ihan ku mun kynästä :). Meillä oli ihan samalla lailla kun Max meille tuli. Ja on tietty vieläkin, sillä erotuksella että poika on 24h vapaana ja sitten on tullut nuo pienemmät, mutta ei ne silti Maxilta huomiota vie. Max  :sydan
[size=85]Rakkaita kaivaten, olette ikuisesti sydämissämme![/size]
[size=85]Eikka (Calevala)<3, vkh roborovski uros, 1.4.2008-16.10.09.[/size]
[size=85]Max (Vivaldine\'s Tobias Taikaviitta*)<3, lk syyrialainen uros, 7.4.07-29.5.09.[/size]
[size=85]Veikka (Calavale)<3, vkh roborovski uros, 1.4.08-18.4.09.[/size]

S.D.G.

#24
Aikoinaan, kun hamsuja oli vain yks tai kaks tai kolme tai... ja koulu vei vähemmän aikaa, niin vietettiinhän sitä aikaa vaikka millä mitalla. Nyt, kun niitä on jotain kymmenen niin vähemmälle jää. Neljä vanhusta on kyllä harvemmin hereilläkin, mutta välillä on liian pitkiä aikoja ettei yksinkertaisesti kerkiä. Mutta ny yrittänyt, että samalla kun tekee läksyjä tai lukee kirjotuksiin ni ottaa aina jonkun vipeltämään hiekkaterraan ja samaalla höpötteleepi sille niin siinähän sitä tulee. Mielenkiintoista olisi tietää että miten ne joilla on useampi kymmenen hamsua, mahd. muita lemmikkejä, perhe, työ, jopa muita harrastuksia... Mitenkähän he :D Ku täs on ressaantunu abiturienttiki välil helisemässä kympin kera :P
Harvey Dentiä mukaillen "You thought we could breed decent hamsters in an indecent time"...

Regalis Hamstery est. 2004. Regalistien kotisivut osoitteessa regalismi.net, Facebookissa Regalis Hamstery.

Insku

#25
Lainaus käyttäjältä: "?Lyllerö?"Eli siis, miten paljon/usein olette hamsujenne kanssa?? Minä olen joka päivä n. yhden tunnin. No, minullahan on vain yksi hamsu :D  Että teillä joilla on monta hamsua, on varmaan vähän vaikeampaa :)  Siis olla kovin paljon hamsujenne kanssa.. Ainakin luulen niin..  :pihalla:  Eli siis, laittakaas tänne miten paljon olette päivässä hamsujenne kanssa :)  :)
:aplodit: hyvä sit kun saan hamsun oon yhtä kauan :yes:?

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Never

#26
Aika vaihtelevasti tulee vietettyä aikaa hamstereiden kanssa. Joka päivä hoidan tietysti perusasiat, kuten ruokkiminen, veden vaihtaminen jne.
Nanan kanssa tulee loppujen lopuksi vietettyä aika vähän aikaa. Käsittelen Nanaa iltaisin korkeintaan paria minuuttia, koska se ei yhtään pidä käsittelystä. Nana ei myöskään viihdy terransa ulkopuolella, joten en pidä sitä esim. vapaana. Joskus kyllä yritin tehdä pienen aitauksen, mutta ei neiti siinä viihtynyt.
Nemon kanssa sen sijaan tulee vietettyä paljon enemmän aikaa.  :)  Nemo viihtyisi sylissä ties kuinka kauan ja aika usein sitä tulee vapaanakin pidettyä. Olen tukkinut huoneestani kaikki kolot jne., joten se on hamsuturvallinen. Laitan lattialla vaihtelevasti tavaraa, jota Nemo voi tutkia. Nemossa on vain se huono puoli, että se yrittää koko ajan tuhota kaikkia tavaroita ja keksii minulle muutakin päänvaivaa. Ennen poika yritti aina kiivetä lämpöpatterin ja seinän väliin.  :grin  Lopulta se väli oli tukittava.
Yhteenvetona voisin sanoa, että hamstereiden kanssa tulee oltua päivästä riippuen 45min-3h.

Viiru_

#27
vapaaksi ei voi päästää (talon suuren koon vuoksi)
mutta meillä puuhalaatikko on tosi kova sana xD

NipsuMakkara

#28
Melkein joka ilta päästän kummankin juoksemaan vapaaksi huoneeseeni n. 1 tunniksi ja käsittelen niitä. :D Joskus teen pieniä agility-ratoja ja treenaan agilityä. :D Kohta Mangolta menee jo pujottelukin.  :mrgreen:
[size=85]Kauhukakara "Nipsu" lk kemu syrkki naaras. s. 7.5.2008 k.14.1.2010 IKÄVÄ<\'3[/size]
[size=85]Valentina "Mango" lk normaali syrkki naaras. s. 11.8.2007 k. 25.6.2009 IKÄVÄ <\'3[/size]

Cami

#29
Meillä pojat saavat olla raajatulla alueella niin kauan kun haluavat niinä päivinä jolloin ehdin eli n. 4 krt viikossa. Mutta kun ovat olleet n. puol tuntii juoksentelevat vain hulluna ympäriinsä ja yrittävät pois, joten sillon pääsevät takaisin terraan tietenkin käsittelen niitä n. 5 min per korvapari ennen kun pääsevät juoksentelemaan:.
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho