Liian nuori hamsterin omistajaksi ?

Aloittaja ktaa_, 06.10.07 - klo:22:03

Elmeri-hamsu

No mä sain sen pitkän tappelun ja keskustelun kautta. Äitilläni on ollut 13 hamsua joten hän tietää niistä enemmä ku mä. Kyselin aika usein et saanko sen ja plääp plääp. Sain sen varmaan kolmen vuoden päästä olin sillo 8-v. Nyt se sitten kuoli ja äiti vaa tuli thaimaan reissu jälkee. "Mennääs kattoo niit hamsuja" Ei löytyny mut seuraavana päivänä onnas! :lov  :lov  :lov  :lov  :lov  :lov  :lov  :lov
Elmeri <33

Shimmer

Ensimmäisen hamsterin sain 14 vuotiaana, kysyin vaan et "Äiskä, saanko hamsterin?" , seuraavana päivänä äiskä lähti kauppaan ja tuli hamsterin kans kotiin  :grin

Nää 2 mitä mulla nyt on, ni ei tarvin äiskältä kysyä. Äiskä on sitä mieltä et "Osta mitä ostat, ei ne mulle tuu".

Pauliina

Se oli helppoa. Kerroin hyviä ja huonoja puolia ja luin paljon hamsterikirjoja ja sitten houkuttelin heidät eläinkauppaan ja Vóila~! varasimme hamsun  :)
<3 Just live with it <3

Cami

Kuulostaa nii helpolta :D

Minulla on tällähetkellä 3 uros roboa jotka asuvat samassa terrassa. Ja siskolla on talvikko. Tehtiin semmonen sopimus että me hoidetaan ne aivan ite ja maksetaan kaikki, paitsi ruuat ja mörtti-röpön. Näin ollaan selvitty puol vuotta ja nytten mulla on hirvee syrkkikuume ja vaan pakko saada syrkki :lov

Olen ite harkinnut tätä jo pitkään ja nytten kun kaverini gerbut olivat hoidossa 2½ viikkoo niin tuntuu niin tyhjältä kun ne lähti. Voisin itse maksaa kaikki! Ihan kaikki! Tällähetkellä minulla on senverran rahaa että pystyn ostamaan hamsun terran ja kaikki mitä se tarvitsee ja jäisi vielä ylikin. Sitten voisin maksaa ruuat+mörtti-röpön viikkorahastani.

ongelmat
1. vanhempani, etenkin isä, eivät halua talostamme eläintarhaa...

2. sisko mankuu että miksi minä saan 4 hamsuu ja se vaan yhen... (minä 14 kohta 15, sisko 11...)

3. pelkään että isoveljeni saa allergisia oireita jos niitä on lisää...
- Bric'A-Brac Dirt Dog aka Taffel
- Bric'A-Brac Protect Ya Neck aka Chili
- Bric'A-Brac Got Your Money aka Taco
- Nacho

Vevve

Minä sain ekan hamsterini ehkä kuusi- tai seitsemänvuotiaana. En pyytänyt sitä ja se tuli kai siksi että äiti kaipasi jotain lemmikkiä. Se oli minun mutta äiti sen hoiti.

Nykyiset hamsterini olen kaikki saanut sillä ehdolla, ettei äidin tarvitse koskea niihin eikä maksaa mitään. Näin ollen olen itse ostanut kaiken niihin liittyvän ja ainakin tähän asti olen vapaasti saanut ostaa uusia hamstereita niin paljon kuin olen halunnut. Ehkä se raja tulee jossain vastaan, ainakaan äiti ei halua syrkkejä eikä enempää kiinareita - talvikoista se tykkää kamalasti.

Janina^^

Äiti sanoi, että meillehän ei tuu hamsterii (se inhoaa kaikkia eläimiä jotka muistuttaa jollain lailla hiiriä/rottia) ja se sanoi kans, että saan ihan mitä vaan, mutta hamsuu en.. no päätin sitten, että otan toisen koiran.. :)
Kuitenkin haluisin mielummin hamsun (mielestäni 1 koira riittää, mutta olishan se toinenkin kiva) sitten kerroin äitille näin:

Koirat:

- elää n, 14v
- Tarvitsee lenkitystä päivässä 3-5 kertaa
- Hinta n, 800-1000e
- Päivässä ruokaa 1-4 kertaa
- Koiraa ei voi jättää yli vuorokaudeksi yksin.

Hamsterit:

- elää n, 2v
- Yöeläin, herää n, 6 jälkeen illalla
- Hinta n, 10-20e
- Ruokaa 1 kerta päivässä n, ruokalusikallinen + siemensekoitukset
- Hamsterin voi jättää viikonlopuksi yksin

hamsteri-fani

No se alko siitä kun toivoin kovasti hamsterii. Nii iskä sanoi että pitäisi oottaa kun tyttö hamstereita tulisi kauppaan mutta eihä niitä sit tullu ja sitte nmentiin kattoo oliko niitä tullu mut sitten jankutin koko aja että saanko pliis poika hamsun iskä väitti että ne haisee vaikka ei kovasti haise!

(eli jankkuttamalla)

Tüna

Ensimmäisiin hamsuihini, eli 3 roboon sain luvan aivan helposti. Ei marinaa eikä mitään muutakaan tarvittu. Ostin ne kaveriltani hänen kyllästyttyään niiden hoitoon, itse olin ollut aina innossani saatuani vaikkapa siivottua niiden dunan tms. Kaverin sanottua niiden olevan myynnissä lähes tiesin etten saisi äidiltä lupaa ostaa niitä tarvikkeineen 20 eurolla, mutta äiti ei edes empinyt vastata myöntävästi. Ja itsehän ne hoidinkin alusta loppuun, vaikka olin tuolloin vain 11-vuotias.

Eka syyrialainen tulikin sitten tosi helposti, jotain täytyi saada kun viimeinenkin robo oli kuollut. Katsoin netistä kaverini silloisen syrkin kasvattajan sivuja, ja sopivan poikueen synnyttyä käskin äitin soittaa ja varata poikasen, jonkun viikon kuluttua haettiin Ronja kotia.
Sen jälkeen ei ole ollut hamsutonta päivää ja syrkkejäkin ollut parhaillaan 6 yhtäaikaa.  :)

Insku

itekkin oon täs hankkimas talvikkoo mut siihen vanhemmat on suostunut
(onneks xD )
Patzu:Se oli helppoa. Kerroin hyviä ja huonoja puolia ja luin paljon hamsterikirjoja

noin mäkin tein nyt etitään sopivaa hamsuu

Jos sinulla on yksi ystävä, olet sinä rikkaampi kuin jos sinulla olisi satatuhatta ihailijaa

Möfö

6 vuotta niistä tappelin niin sitten lopulta suostuivat :) Nyt ootetaan ehkäpä ainaki vuosi ennenku uskaltais niitä vielä pitempään ootettuja marsuja pyytämään :P
[size=85]Yksi rakkaus parantaa sata surua

? Syyrialainen Väinö
*09.09.2008 ~ 11.12.2009 ?
? Syyrialainen Vilho
*08.11.2009

? Talvikko Valma
*05.02.2011